Nyt Pas mens på processuelt ophold

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Re: Nyt Pas mens på processuelt ophold

Indlæg af fundiver199 » 20.08.2012 15:19:25

closed1 skrev:Men tror nu at politiet i Norge har meget vigtigere ting at tage sig til end at sidde på lur på alle indfaldsveje , samt kyster for at se om en fra dk , sniger sig ind for at gå på Ambassaden
Ja de har jo eksempelvis en stærkt kritisk rapport fra Breivik-kommissionen, som hagler deres terrorberedskab sønder og sammen, som de skal forholde sig til. Så unge filippinske kvinder, der sniger sig ind med båden fra Danmark for at besøge deres ambassade i Oslo, har nok ikke den aller største bevågenhed hos det norske politi. Eventuelle yderligere bombetrusler mod regeringskvarteret vægtes nok højere........ :wink:

Brox

Indlæg af Brox » 18.10.2012 20:06:55

Brox skrev:Jeg læste andetsteds, at i forbindelse med færgeoverfarten er der kun chance for paskontrol ved ombordsstigning.

Jeg kender godt den 3 måneders regel, men grunden til jeg tror, at vi alligevel har mulighed for tilbagerejsetilladelse er det de skrev i vores orienteringsbrev. De skrev ordret (let forkortet med ... :

Bemyndigelse til Østjyllands Politi om udstedelse af tilbagerejsetilladelse
Udlændingestyrelsen bemyndiger hermed østjyllands Politi til at udstede en tilbagerejsetilladelse til dig (sticker D gældende til Danmark, flere indrejser, gældende i op til 90 dage fra udstedelsesdatoen)

Udlændingestyrelsen skal anmode Østjyllands Politi om efter udestedelsen at orientere os om bemyndigelsen pr. e-mail... Orientering skal omfatte navn, person ID ... Det skal fremgå tydeligt, at der er tale om, at der er sket en bemyndigelse pr. brev.

Det tolker jeg i hvert fald som om, at vi modsat det normale udgangspunkt, kan få en tilbagerejsetilladelse. Eller er jeg helt forkert på den? Du får i hvert fald tak for at bruge noget af din søndag på, at besvare mine forespørgsler.
Jeg ville lige følge op på denne tråd. Ovenstående viste sig rent faktisk at være en tilbagerejsetilladelse. Der er ifølge udlændingestyrelsen tale om en ny praksis. Jeg fik det bekræftet i en mail, men det var desværre 1 måned efter, at det var relevant.

- Lige nu venter vi på dag nr. 48 efter nyt pas, selvom det maks. skulle tage 30 dage ifølge ambassaden.
- Udlændingestyrelsen har heller ikke svaret, selvom svaret var sat til at komme for omkring en måned siden.

Hvis passet kommer udlændingestyrelsen i hænde før afgørelsen træffes, er der mulighed for at hun får 2 års opholdelstilladelse med det samme, ellers skal vi ned og søge forlængelse inden dec. Self. forudsat passet overhovedet når frem, ellers er vi på den.

Jeg går også ud fra at man snart skal bestille en tid hos Udlændigeafdelingen hos Aarhus politi, med henblik på forlængelse da der vel også er minimum en måneds ventetid, for overhovedet at kunne få lov til at indlevere ansøgningen?

hvilken træghed...

soreng

Indlæg af soreng » 19.10.2012 08:24:53

Brox skrev:Jeg går også ud fra at man snart skal bestille en tid hos Udlændigeafdelingen hos Aarhus politi, med henblik på forlængelse da der vel også er minimum en måneds ventetid, for overhovedet at kunne få lov til at indlevere ansøgningen?
Skal man nu til at bestille tid hos udlændingeafdelingerne hos Politiet for at få lov til at afleve en ansøgning? Jeg vidste ikke at de var så presset. :?
Gad vide om der også er en uges ventetid på at få lov til at anmelde forbrydelser. :-D

Alternativt kan i jo altså gøre en dag ud af det, og tage en københavnertur, aflevere ansøgningen i servicecenteret i kbh, og så gå ud og spise, og tage en tur i ballongyngerne i Tivoli bagefter. :-)

Eller måske det er muligt at sende ansøgningen om forlængelse som brev direkte til us?

Besvar