Min jamaicanske kæreste og jeg ønsker at han skal besøge mig her i Danmark og i denne sammenhæng prøver han at forberede mig på at det bliver en lang process med en masse afslag og penge under bordet til den jamaicanske ambassade. Dette har jeg med min danske mentalitet ret svært ved at skulle forene mig med, da det jo er brud på ens menneske rettigheder at blive 'holdt' i sit hjemland. Jeg kan derfor slet ikke forene mig med denne tanke, og vil under ingen omstændigheder være med til at betale nogle penge under bordet. Jeg er overbevist om at man kan komme uden om dette problem på anden vis, dog er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal gribe det an?
- evt få en advokat til at søge visum på hans vegne? Jeg har fundet de specifikke paragraffer som bliver brudt ved at give ubegrundet afslag til en person, som jeg umiddelbart har lyst til at vedlægge hans ansøgning,, dog er jeg ret overbevist om at dette desværre nok vil have modsat effekt på det jamaicanske folk.
Han har flere venner som har oplevet dette, og er dermed overbevist om at det samme vil ske for ham!
- Så giv endelig lyd fra jer, hvis i har nogle erfaringer på dette område. Alle råd vil blive taget imod med kyshånd.
På forhånd tak