ansøgning om visa
ansøgning om visa
Hejsa
er der nogen her der kender firmaet www.ultimate visa.com vi skal søge visa, og tænker på at bruge dem til rådgivning, eller er der nogen der er bedre, de skal helst være i nærheden af Toledo / Cebu
mvh / Renny
er der nogen her der kender firmaet www.ultimate visa.com vi skal søge visa, og tænker på at bruge dem til rådgivning, eller er der nogen der er bedre, de skal helst være i nærheden af Toledo / Cebu
mvh / Renny
-
fundiver199
Re: ansøgning om visa
Hvad skal I bruge rådgivning til og om? Der skal udfyldes en ansøgningsblanket, og hvis du er vært for besøget, skal du udfylde en invitation. Og så er der altså ikke andet eller mere i det.
Ansøgningen kan afleveres til den norske konsul i Cebu, hvis ansøgeren ikke har lyst til at rejse hele vejen til Manila for at besøge ambassaden der.
Ansøgningen kan afleveres til den norske konsul i Cebu, hvis ansøgeren ikke har lyst til at rejse hele vejen til Manila for at besøge ambassaden der.
Vi har 2 gange søgt visa gennem ambasade i Schweiz, da jeg opholdt mig i sverige, og begge gange fået afslag, første gang pga. manglende subsistensmidler, på trods af jeg dokumenterede at jeg havde meget mere end det de forlangte i banken, og anden gang var det ikke dokumenteret tilstrækeligt, at Cindy havde til hensigt at rejse hjem igen efter endt visa
-
fundiver199
Det kan firmaet da ikke hjælpe jer med. Det er en konkret vurdering, om visum bør udstedes eller ej, og jeg har meget svært ved at se, hvad et privat firma kan gøre fra eller til i den sammenhæng.
Hvis det, du mener, er, hvordan I kan bestyrke, at din kæreste ikke udgør en immigrationsrisiko, så kan du bare spørge her i forum. Vi ved med al respekt nok langt mere om, hvordan visumansøgninger bliver vurderet i Danmark, end et privat firma på Filippinerne gør.
Og det korte svar er, at det er noget med at vise, at hun har en grund til at vende hjem efter rejsen. Som f.eks. arbejde, studier, børn eller fast ejendom. Det er nok de 4 primære ting, når hun ikke har en ægtefælle på Filippinerne, som hun skal hjem til efter rejsen.
Hvis det, du mener, er, hvordan I kan bestyrke, at din kæreste ikke udgør en immigrationsrisiko, så kan du bare spørge her i forum. Vi ved med al respekt nok langt mere om, hvordan visumansøgninger bliver vurderet i Danmark, end et privat firma på Filippinerne gør.
Og det korte svar er, at det er noget med at vise, at hun har en grund til at vende hjem efter rejsen. Som f.eks. arbejde, studier, børn eller fast ejendom. Det er nok de 4 primære ting, når hun ikke har en ægtefælle på Filippinerne, som hun skal hjem til efter rejsen.
det jeg forestiller mig de kan gøre, er med deres kendskab til reglerne, hjælpe med at få skrevet papirer korrekt, men det er måske bare noget jeg tror 
-
fundiver199
Problemet de andre gange har nok ikke været, at papirerne var udfyldt forkert. Men mere at man har troet, at din kæreste ikke havde til hensigt at vende hjem jævnfør ovenstående indlæg.
Og det kan sagtens tænkes, at den schweiziske ambassade på Filippinerne vurderer ansøgninger om kærestebesøg mere restriktivt end Udlændingeservice i København. Man hører altid så meget om den "stramme" danske udlændingepolitik, men personligt har jeg hørt om langt flere, der har fået afslag på ansøgninger om visum til andre Schengenlande som f.eks. Tyskland.
Og det kan sagtens tænkes, at den schweiziske ambassade på Filippinerne vurderer ansøgninger om kærestebesøg mere restriktivt end Udlændingeservice i København. Man hører altid så meget om den "stramme" danske udlændingepolitik, men personligt har jeg hørt om langt flere, der har fået afslag på ansøgninger om visum til andre Schengenlande som f.eks. Tyskland.
-
fundiver199
Nu er jeres problem så, at din kæreste tidligere har fået afslag på visumansøgninger, hvilket alt andet lige ser dårligt ud, når hun søger igen. Men det kan I jo ikke gøre noget ved. Visum er en tillidserklæring og ikke en rettighed. Kun hvis I bliver gift, kan man sige, at det at få et visum til Danmark nærmer sig en rettighed, der kun vil kunne nægtes, hvis hun f.eks. er registreret i SIS, eller er i PET´s søgelys som mistænkt terrorist.
-
fundiver199
PS. Schweiz er det land i Europa, hvor et fremmedfjensk parti pt. får flest stemmer, nemlig helt op imod 25-30%. Og Schweiz har ved en folkeafstemning forbudt minareter, hvilket man selv i Danmark næppe kan forestille sig, at et flertal i Folketinget ville gå med til.
Så det giver da rigtig god mening, hvis netop schweiziske ambassader er det dårligst tænkelige sted at søge om et visum til Schengen, da det vel nærmest svarer til at søge på en ambassade, hvor alle de ansatte er medlemmer af Dansk Folkeparti. Og når ansøgningen er afleveret på en schweizisk ambassade, jamen så bliver den jo behandlet der og efter schweiziske retningslinier, også selvom rejsens mål er Sverige.
Så det giver da rigtig god mening, hvis netop schweiziske ambassader er det dårligst tænkelige sted at søge om et visum til Schengen, da det vel nærmest svarer til at søge på en ambassade, hvor alle de ansatte er medlemmer af Dansk Folkeparti. Og når ansøgningen er afleveret på en schweizisk ambassade, jamen så bliver den jo behandlet der og efter schweiziske retningslinier, også selvom rejsens mål er Sverige.
Jeg kan ikke gennemskue hvordan chancerne for at hun kan få visum er, vi har den udfordring, at jeg bor på filipinerne også, men arbejder i sverige lige nu, vi har planlagt at vi sammen besøger nogle venner i danmark, konen her er en ven af Cindy fra Filipinerne, og de inviterer så Cindy herop, så vi kan være hos dem en periode, vi kan først blive gift når jeg rejser hjem senere på året, da hun er i gang med skilsmisse process derude, og det tager jo op til et ½ år
-
fundiver199
Hvis værten er en anden end dig selv, vil visum givetvis kun blive udstedt, hvis hun har gode tilbagevendelsesforudsætninger. Dvs. hvis hun kan dokumentere, at hun har fast arbejde el. at vende hjem til. For ellers vil vurderingen meget naturligt være, at risikoen for illegalt ophold i Schengen er meget høj. Der har jo lige været en sag, hvor et netværk har hentet 600-700 illegale indvandrere til Schengen fra Filippinerne vha. falske invitationer til Danmark.
Så i må forvente, at opmærksomheden er ganske høj og specielt på filippinske statsborgere bosiddende i Danmark, som inviterer deres såkaldte "venner" på besøg. Og du kan ikke selv være vært for besøget, når hun er gift med en anden. Så hvis jeg skal være ærlig, er det nok spild af tid og penge at søge, hvis hun ikke har fast arbejde på Filippinerne eller på anden vis kan dokumentere meget gode tilbagevendelsesforudsætninger.
Hvis du understøtter hende med et fast beløb hver måned, og dette kan dokumenteres via hendes kontoudskrift, kan det dog muligvis styrke sagen noget. Så I bliver nok nødt til at forklare i ansøgningen, at I er kærester, selvom du ikke kan stå som vært for besøget.
Det forhold, at hun har en dansk kæreste, mindsker jo således immigrationsrisikoen meget betydeligt.
Så i må forvente, at opmærksomheden er ganske høj og specielt på filippinske statsborgere bosiddende i Danmark, som inviterer deres såkaldte "venner" på besøg. Og du kan ikke selv være vært for besøget, når hun er gift med en anden. Så hvis jeg skal være ærlig, er det nok spild af tid og penge at søge, hvis hun ikke har fast arbejde på Filippinerne eller på anden vis kan dokumentere meget gode tilbagevendelsesforudsætninger.
Hvis du understøtter hende med et fast beløb hver måned, og dette kan dokumenteres via hendes kontoudskrift, kan det dog muligvis styrke sagen noget. Så I bliver nok nødt til at forklare i ansøgningen, at I er kærester, selvom du ikke kan stå som vært for besøget.
Det forhold, at hun har en dansk kæreste, mindsker jo således immigrationsrisikoen meget betydeligt.
Jeg har ikke sendt noget fast beløb til hende, men jeg har jævnligt sendt penge til hende via western union, nok i gennemsnit 30.000 pesos om måenden, væsentligt mere end hun kan tjene ved at arbejde derude, da jeg var derude sidst, oprettede vi en bankkonto til hende, som jeg kan sende penge til, men den skal jo have været aktiv i en måned med penge på i en måned før hun kan bruge den.
-
fundiver199
Det lyder som en lidt svær sag. Jeg tror det bedst råd er, at I skal tage til konsulatet i Cebu sammen og overbevise dem om, at jeres historie er sand. Dvs. at I er kærester, men at du ikke kan være vært for besøget, dels fordi du ikke bor i Danmark, dels fordi hendes skilsmisse endnu ikke er gået igennem.
Det er en noget prekær situation, for i princippet står I begge to til 5 års fængsel på Filippinerne pga. hendes utroskab. Så det allerbedste råd i det land er sådan set, at man skal holde sig langt væk fra gifte kvinder.
Det er en noget prekær situation, for i princippet står I begge to til 5 års fængsel på Filippinerne pga. hendes utroskab. Så det allerbedste råd i det land er sådan set, at man skal holde sig langt væk fra gifte kvinder.
jeg vil lige sige omkrong utroskab, de har ikke set hinanden i 15 år, og han bor sammen med en anden som han har 2 børn med 
-
fundiver199
Betyder ingenting. Han kan sende jer begge to 5 år i fængsel, hvis han går til myndighederne med sagen, og det er jo om ikke andet fantastisk effektivt middel til afpresning, når der er en (rig) udlænding involveret. I vil dog først for alvor være i problemer, hvis hun bliver gravid, da der jo så er bevis for utroskaben.
Og det er skam ikke noget at spøge med. Det er sket for andre naive udlændinge før dig.
Og det er skam ikke noget at spøge med. Det er sket for andre naive udlændinge før dig.
kan man på nogen måde femskynde skilsmisse procedure derude, så det ikke tager 6 måneder, eller skal det bare tage den tid ???