Det er da også et problem, at ægtefællen i praksis ikke kan udnytte sin ret til at arbejde i Danmark, fordi ingen arbejdsgiver ved sine fulde 5 tør binde an med en person med uafklaret opholdsret. Og desuden er det da en stor pyskisk belastning, at man gennem eksempelvis 16 måneder ikke ved, om man er købt eller solgt. Jeg har kendskab til mindst et tilfælde, hvor det var meget tæt på at ende i en skilsmisse.tokay skrev:Så længe konen har opholdskort eller sålænge justitsministeriet behandler sagen, så har konen vel ret til at opholde sig sammen med ægtefællen, så her kan jeg ikke se noget problem (andet end at man skal vente samt at konen bliver låst i den periode).
Det mener jeg heller ikke, at jeg gør. Jeg mener faktisk kun, at jeg kritiserer, når der er grund til det. Men så lægger jeg til gengæld heller ikke fingrene imellem og pakker dem ind i vat. De sidder trods alt og skalter og valter med andre menneskers liv, så derfor har de altså et ansvar for at gøre deres arbejde ordentligt. Og hvis de ikke er i stand til det, jamen undskyld mig, så kan de jo søge et arbejde som kasseassistent i Netto i stedet. Det er ingen menneskeret at være ansat i en AC-stilling i US, hvis man ikke er i stand til eller villig til at udføre arbejdet ordentligt.tokay skrev:men men men vi skal passe på med at skære alle U.S. medarbejder over en kam.
Ja det er klart en mulighed, men det er jo ikke alle, der har lyst til at udstille deres privatliv på den måde. Og desuden skal man nok ikke undervurdere, at mange danskere opfatter FS efter EU-reglerne som en slags snyd og misbrug, hvorfor den offentlige sympati ikke nødvendigvis vil være på parrenes side. Ja mange vil da nok nærmest mene, at US burde have en heltemedalje, hvis de kan dæmme lidt op for det.tokay skrev:For hvis det viser sig at være som du skriver, så kan man gå videre med dette til Ekstrabladet, det er guf for dem at en myndighed ikke overholder reglerne.
Og dermed er pressen ikke et tilnærmelsesvist lige så effektivt våben, som hvis det eksempelvis var kræftpatienter, der blev behandlet dårligt. Men klart visse dele af pressen kan være en medspiller i denne sag, og det vil naturligvis også indgå i ÆUG`s overvejelser.