opholdtilladelse til kærste som ikke er skilt endnu
opholdtilladelse til kærste som ikke er skilt endnu
jeg har en kærste fra afrika som jeg vil søge opholdtilladelse til,men hun er stadig gift med en dansk mand og ikke skilt endnu.hun er her på turist visum.Er der nogle der ved om vi bare kan søge opholdtilladelse og hvad vi kan gøre?
På forhånd tak
På forhånd tak
Re: opholdtilladelse til kærste som ikke er skilt endnu
Nej, hun må lade sig skille først.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
DU kan i øvrigt ikke søge opholdstilladelse til en anden person. Personen skal selv søge.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
okey,mange tak.men hvis vi/hun nu søger opholdtilladelse afligevel,Kan hun så blive her indtil vi/hun får svar? Eller vil vi få at vide at hun skal tag hjem med det samme fordi hun er gift med en anden?
-
- Kontakt:
Hendes ansøgning vil højst sandsynligt blive lynhurtigt behandlet som åbenlyst grundløs = blive afslået, for ud fra det, du fortæller, har hun jo ikke noget grundlag at søge opholdstilladelse på.
Hun vil få en udrejsefrist sammen med afslaget, og det vil ærligt talt være dumt at prøve at søge.
Det vil være langt bedre, hvis hun rejser hjem, sørger for at få ordnet skilsmissen, og du og hun så bliver gift og hun søger fs hjemmefra.
Hun vil få en udrejsefrist sammen med afslaget, og det vil ærligt talt være dumt at prøve at søge.
Det vil være langt bedre, hvis hun rejser hjem, sørger for at få ordnet skilsmissen, og du og hun så bliver gift og hun søger fs hjemmefra.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mange tak mh.ja,jeg hade tænkt på at det var sådan,men nu er vi jo inderesseret i at blive samme så længe så muligt!Derfor tænket jeg på om vi kunne søge opholdtilladelse og undlade at sige hun er gift med en dansk mand(de er gift i tanzania) og så hun bliver her til hun får svar og vi ordner skilsmissen i mellem tiden.Har hørt at der kan gå op til 7 måneder før man får svar!
-
- Kontakt:
Det ville være TORSKEDUMT og den direkte vej til en straf, som vil kunne være op til fængsel. Det er nemlig dokumentfalsk, og det VIL blive opdaget.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Din kæreste kan godt søge opholdstilladelse i Danmark for at arbejde eller studere. Men hun kan ikke søge om familiesammenføring med dig. Dette kræver jo, at man er gift (eller fast samboende gennem mindst 18 måneder), og I kan ikke blive gift, så længe hun er gift med en anden. Så det er sådan set meget enkelt, og det ændrer ingenting, om hun evt. når at blive skilt, før ansøgningen om familiesammenføring er færdigbehandlet.
For uanset om hun er skilt, opfylder I jo stadig ikke den helt grundlæggende betingelse om, at I skal være gift eller have været fast samboende gennem de sidste 18 måneder. Ja altså med mindre I har boet sammen i et andet land end Danmark gennem de sidste 18 måneder, men det går jeg ikke ud fra er tilfældet, når hun er gift med en anden.
For uanset om hun er skilt, opfylder I jo stadig ikke den helt grundlæggende betingelse om, at I skal være gift eller have været fast samboende gennem de sidste 18 måneder. Ja altså med mindre I har boet sammen i et andet land end Danmark gennem de sidste 18 måneder, men det går jeg ikke ud fra er tilfældet, når hun er gift med en anden.
Mange tak for jeres svar fundiver199,mh ja,vil ikke gøre noget TORSKEDUMT Hun kan alså kun søge opholdstilladelse i Danmark for at arbejde eller studere? ved i noget om hvad tidsrammen er på svar på "åbenlyst grundløs ansøgning"? og vil det påvirke hendes ansøgning om visum næste gang?
Ja, det kan påvirke hendes mulighed for at få visum igen, hvis hun har indgivet en åbenlys grundløs ansøgning, og bliver i Danmark efter udløbet af hendes visum, så det vil være rigtig dumt.
-
- Kontakt:
Sagsbehandlingstiden er der næppe nogen, der kan give et sikkert bud på.
Men sikkert er det, at en sådan ansøgning kan give 3 års indrejseforbud.
Men sikkert er det, at en sådan ansøgning kan give 3 års indrejseforbud.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Ikke bare kan men vil. Og hvis US er så længe om at udvise hende, at hun når at overskride sit visum med mere end vistnok 30 dage, så er visumkarantænen (ikke indrejseforbud), så vidt jeg husker det, ikke for 3 men 5 år.mh skrev:Men sikkert er det, at en sådan ansøgning kan give 3 års indrejseforbud.
Så hun går altså glip af muligheden for at få visum i op til 900 dage ved at forsøge at snyde sig til f.eks. 40 dage, som hun ikke har ret til. Og så koster det jo også en ekstra flybillet, hvis hun ikke benytter den, som I allerede har købt og betalt.
Og de penge er da bedre brugt på at hun - fuldt lovligt - kan komme igen i 90 dage engang til efteråret.
Mange tak for jeres svar.lige til sidst ,hvad nu hvis man søger en helt almindelig opholdstilladelse og ligger alle oplysninger på bordet? Det skulle da ikke blive betragtet som åbenlys grundløs ansøgning når man har lagt alle oplysninger på bordet? Vil det osse blive betragtet som åbenlys grundløs ansøgning? jeg mener at det ikke kan være en åbenlys grundløs ansøgning da vi er kærster og bare vil være sammen? Eller vil det hele bare blive afvist fordi hun er gift med en anden?
-
I virkeligheden anvender Udlændingestyrelsen ikke selv betegnelsen "åbenlyst grundløs" på dette område. I stedet hedder det sig, at man normalt ikke får visumkarantæne, fordi man har afleveret en ansøgning om familiesammenføring i Danmark. Men hvis der er "bestemte grunde til at tro, at det afgørende formål med ansøgningen er at opnå et processuelt ophold", så får man en visumkarantæne.
Og hvis man søger om familiesammenføring og ikke opfylder den helt grundlæggende betingelse om at være gift eller fast samboende med den, man søger om familiesammenføring med, så er jeg rimeligt sikker på, at Udlændingestyrelsen vil nå frem til den vurdering, at "der er bestemte grunde til at tro, at det afgørende formål med ansøgningen er at opnå et processuelt ophold". Hvilket jo også præcis er det, der er tilfældet for jer. Så hvis Udlændingestyrelsen skulle være ude af stand til at gennemskue dette, så må man jo næsten sige, at de ville være dummere, end politiet tillader. Og det tror jeg ikke, I skal satse på.
Min usikkerhed går i virkeligheden mere om, at ansøgningen overhovedet bliver antaget til behandling, eller om den slet og ret bliver afvist. Og en afvist ansøgning kan naturligvis ikke give et processuelt ophold. Så hvis ansøgningen afvises, bliver resulatet også en visumkarantæne, såfremt hun er blevet her efter visums udløb.
Dette blev et meget langt og juridisk/teknisk svar, så derfor får du nu samtidig en kortere og mere læsevenlig udgave:
GLEM DET OG INDSTIL JER PÅ AT SIGE PÅ GENSYN, NÅR VISUM UDLØBER
Og hvis man søger om familiesammenføring og ikke opfylder den helt grundlæggende betingelse om at være gift eller fast samboende med den, man søger om familiesammenføring med, så er jeg rimeligt sikker på, at Udlændingestyrelsen vil nå frem til den vurdering, at "der er bestemte grunde til at tro, at det afgørende formål med ansøgningen er at opnå et processuelt ophold". Hvilket jo også præcis er det, der er tilfældet for jer. Så hvis Udlændingestyrelsen skulle være ude af stand til at gennemskue dette, så må man jo næsten sige, at de ville være dummere, end politiet tillader. Og det tror jeg ikke, I skal satse på.
Min usikkerhed går i virkeligheden mere om, at ansøgningen overhovedet bliver antaget til behandling, eller om den slet og ret bliver afvist. Og en afvist ansøgning kan naturligvis ikke give et processuelt ophold. Så hvis ansøgningen afvises, bliver resulatet også en visumkarantæne, såfremt hun er blevet her efter visums udløb.
Dette blev et meget langt og juridisk/teknisk svar, så derfor får du nu samtidig en kortere og mere læsevenlig udgave:
GLEM DET OG INDSTIL JER PÅ AT SIGE PÅ GENSYN, NÅR VISUM UDLØBER
okey,mange tak.ja så må vi sige på gensyn men vi har heldigvis 5 uger endnu til visum udløber