Vi bor for nærværende i Sverige og vil formentlig søge efter EU-reglerne her, så snart jeg får en afklaring på min personlige økonomi.
Men vi er egentlig mere interesserede i at flytte til et andet europæisk land (evt. hvis/når sagen går i orden heroppe), herunder snakker vi især om to så forskellige lande som Tyskland og Spanien.
Tyskland har I jo så en folder om her på hjemmesiden, i hvert fald når det gælder Slesvig (herunder villle jeg også gerne vide som skrevet andensteds, om der gælder de samme regler over hele Tyskland?), men hvordan forholder det sig med andre EU-lande?
Er der nogen her, som ved noget om, hvad der gælder mht. EU-reglerne (alternativt nationale regler) i Spanien? Hvor stort er forsørgelseskrav, skal man søge dernedefra eller fra det land, hvor man har bopæl etc.? Al information er nyttig! For den sags skyld også fra andre lande i EU!!
-NS
Spanien?? Og andre EU-lande end Sverige??
-
Nordstjernen
- Geografisk sted: Sverige
-
fundiver198
-
Nordstjernen
- Geografisk sted: Sverige
I og for sig...
...så er det ikke sprogproblemer, der stopper os, eftersom min mand er fra Chile.
Derimod er Spanien en helt anden type land, som ikke har nemme svar, eftersom alt virker ganske anderledes end i andre (nord?)europæiske lande.
Fx. er det helt umuligt at finde noget om forsørgningskrav, der står ganske simpelt ingenting! Betyder det, de ikke findes? At de er individuelle? At de ikke vil oplyse om dem?
Så jeg kunne altså godt bruge lidt gode råd fra nogen, der har undersøgt eller gennemlevet en indvandring til Spanien.
-NS
Derimod er Spanien en helt anden type land, som ikke har nemme svar, eftersom alt virker ganske anderledes end i andre (nord?)europæiske lande.
Fx. er det helt umuligt at finde noget om forsørgningskrav, der står ganske simpelt ingenting! Betyder det, de ikke findes? At de er individuelle? At de ikke vil oplyse om dem?
Så jeg kunne altså godt bruge lidt gode råd fra nogen, der har undersøgt eller gennemlevet en indvandring til Spanien.
-NS