Under tilknytningskravet er der 3 felter man kan udfylde. Den første, om man har været dansk statsborger i 26 år. Det andet, som jeg bliver lidt i tvivl om, er at man er født i DK, og har boet her uafbrudt i 26 år, uden længere ophold i udlandet... Det 3. at man er kommet til Dk inden man er fyldt 6 år, og har opholdt sig uafbrudt i DK i mere end 26 år....
"Tilknytningskravet stilles ikke, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 28 år.
Det samme gælder, hvis den herboende ægtefælle er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år."
Jeg er født på Færøerne tilbage i 73 (altså dansk statsborger af fødsel), flyttede til DK et par måneder efter jeg blev født, og har boet her lige siden - pånær lige 3 år fra 2000 til 2003, hvor jeg boede i Polen med min daværende mand, da han var udsendt af Forsvaret i en stilling der...
Bliver det et problem
Blev pludselig helt i tvivl... ISÆR det med, at man har opholdt sig i over 28 år i Danmark... Det har jeg vel ikke, når jeg har været i Polen et par år
Tak for svar