Hjælp plz
-
fundiver199
Re: Hjælp plz
Servicemaalet er 3 maaneder for simple sager og 7 for komplicerede.
Advoket til FS sagen
Tak for dit svar
Min Mand rejser tilbage og herefter søger ind FS er det nødvendigt en advokat til sagen. ?
Jeg har tænk på advokt fordi hvis mit sage tage lang tid eller hvis jeg få afslag.
jeg tænker også på tilknytningskravet hvordan er det ?
Jeg har ikk arbejde som faste
Jeg har været i DK ca 13 år
24 år og har danskestatsborger
og har taget 2 uddannelser
Min Mand rejser tilbage og herefter søger ind FS er det nødvendigt en advokat til sagen. ?
Jeg har tænk på advokt fordi hvis mit sage tage lang tid eller hvis jeg få afslag.
jeg tænker også på tilknytningskravet hvordan er det ?
Jeg har ikk arbejde som faste
Jeg har været i DK ca 13 år
24 år og har danskestatsborger
og har taget 2 uddannelser
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det er spild af penge at betale en advokat for at hjælpe i en fs-sag helt fra begyndelsen. Det går ikke spor hurtigere, fordi du betaler en advokat tusindvis af kroner.
Skulle I få afslag, kan du helt gratis få hjælp af ÆUG, som ved mere om fs end mange advokater.
Inden I søger, så sæt dig ned og læs kravene godt igennem, så du ved om I opfylder dem. Du kan finde vejledningen her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
Klik på linket, og print meget gerne hele vejledningen ud, så er det nemmere for dig at læse og sætte streg under lige præcis det, der er vigtigt for jer, eller som du ikke helt forstår og gerne vil have forklaret her på forum.
Skulle I få afslag, kan du helt gratis få hjælp af ÆUG, som ved mere om fs end mange advokater.
Inden I søger, så sæt dig ned og læs kravene godt igennem, så du ved om I opfylder dem. Du kan finde vejledningen her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
Klik på linket, og print meget gerne hele vejledningen ud, så er det nemmere for dig at læse og sætte streg under lige præcis det, der er vigtigt for jer, eller som du ikke helt forstår og gerne vil have forklaret her på forum.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg har det hele men under punkt tilknytningskrav min mand har ophold sig lovligt i Dk i asyl og har gået skole dansk røde kors bestå dansk modul 1 Men som sagt han skal udrejse fra Dk fordi han har fået afslag fra flytningsnænøvnet kan jeg så godt søge FS i dk
asylsøgere kan komme til Dk igen
Jeg har opfyldt alle kravene min mand er 25 år og har bestå dansk prøve på modul 1i dansk røde kors
Min mand har som sagt fået afslag og ham skal skriver under SELV for at blive sendt hjem har OGSÅ ret til at søge FS med det samme uden at vente antal år? Kan vi blive gift der ned hurtigst muligt og kom hjem søge FS Fordi vi er forlove
Min mand har som sagt fået afslag og ham skal skriver under SELV for at blive sendt hjem har OGSÅ ret til at søge FS med det samme uden at vente antal år? Kan vi blive gift der ned hurtigst muligt og kom hjem søge FS Fordi vi er forlove
-
mh1
- Kontakt:
Ja, man kan søge om fs, selv om man har fået afslag på asyl. Man har jo så en helt ny sag, med et andet grundlag for at søge.
Og ja, I kan søge, så snart blækket er tørt på vielsesattesten - eller rettere: så snart I har fået vielsesattesten oversat til dansk eller engelsk, og har fået den legaliseret. Legalisering vil sige, at først de stedlige (afghanske) myndigheder, og siden den danske ambassade skal sætte et stempel på attesten, der bekræfter at den er ægte.
Du skal være helt sikker på, at I opfylder alle krav, og være omhyggelig med at sende al dokumentation med, husk især bevis på hvor længe I har kendt hinanden. Hvis man glemmer noget, forlænger det sagsbehandlingstiden.
Og ja, I kan søge, så snart blækket er tørt på vielsesattesten - eller rettere: så snart I har fået vielsesattesten oversat til dansk eller engelsk, og har fået den legaliseret. Legalisering vil sige, at først de stedlige (afghanske) myndigheder, og siden den danske ambassade skal sætte et stempel på attesten, der bekræfter at den er ægte.
Du skal være helt sikker på, at I opfylder alle krav, og være omhyggelig med at sende al dokumentation med, husk især bevis på hvor længe I har kendt hinanden. Hvis man glemmer noget, forlænger det sagsbehandlingstiden.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak
vi kender hinanden i 3 år
Jeg har ikke modtage social politik
Jeg har tage uddannelse i dk
24 år danskstatsborgerskab
har boet i dk siden 2000 Opvokset i dk
Har økonomi på 50.00
jeg bor samme med min forældre og får snart bolige i vores kommune
Jeg arbejde deltid på 2 steder
jeg har gentage der flere gang sorry for jeg skal sikker mig
Jeg tænker stadig på tilknytningkrav Om jeg har udfyld
vi kender hinanden i 3 år
Jeg har ikke modtage social politik
Jeg har tage uddannelse i dk
24 år danskstatsborgerskab
har boet i dk siden 2000 Opvokset i dk
Har økonomi på 50.00
jeg bor samme med min forældre og får snart bolige i vores kommune
Jeg arbejde deltid på 2 steder
jeg har gentage der flere gang sorry for jeg skal sikker mig
Jeg tænker stadig på tilknytningkrav Om jeg har udfyld
-
fundiver199
Umiddelbart er tilknytningskravet muligvis et problem, idet manden ikke har haft et "lovligt ophold" i Danmark, hvis han er indrejst ulovligt, og i så fald kan han ikke opfylde sin del af tilknytningskravet, idet et processuelt ophold som asylansøger ikke kan anvendes hertil. Hvis han er indrejst lovligt på et visum burde det dog umiddelbart være ok. Men der er nok ikke anden måde at finde ud af det end ved at søge og få sagen prøvet. Og hvis det bliver et "nej", må parret vel så, som så mange andre, udnytte den fri bevægelighed i EU.
Jeg ville gerne have hjæp indtil de 7 dag så skal min mand udrejse
Jeg har ringet til us og spørgte de ville ikke svar
om jeg har opfyldt tilknytningskrav
Mit bekymre det er han har ophold 13 måndere lovligt indtil han skal skrive under
Og når han skal udrejse så er det også lovligt og bliver registeret i politistation hjælppp kan han kom op til DK som FS ???
Jeg har ringet til us og spørgte de ville ikke svar
om jeg har opfyldt tilknytningskrav
Mit bekymre det er han har ophold 13 måndere lovligt indtil han skal skrive under
Og når han skal udrejse så er det også lovligt og bliver registeret i politistation hjælppp kan han kom op til DK som FS ???
-
fundiver199
Ja man kan godt få opholdstilladelse som familiesammenført, selvom man har tidligere har søgt om asyl og fået afslag. Man kan bare ikke få lov at aflevere ansøgningen i Danmark og vente på svar her. Asyl-sagen skal afsluttes helt ved, at man forlader Danmark (og Schengen), før en sag om familiesammenføring kan starte op. Men så har det heller ikke nogen betydning mere.
Du kan sammenligne det med at skifte job. Man kan ikke begynde at arbejde for Danske Bank, medens man stadig er ansat i Jyske Bank, eller i hvert fald ikke hvis begge jobs har den samme arbejdstid f.eks. mandag til fredag fra 8-16. Men når man først er stoppet med at arbejde i Danske Bank, så står ens tidligere ansættelse der ikke i vejen for, at man kan søge og få ansættelse i Jyske Bank. Så kigges der alene på, om man har de kvalifikationer, der kræves til det nye job, man søger.
Du kan sammenligne det med at skifte job. Man kan ikke begynde at arbejde for Danske Bank, medens man stadig er ansat i Jyske Bank, eller i hvert fald ikke hvis begge jobs har den samme arbejdstid f.eks. mandag til fredag fra 8-16. Men når man først er stoppet med at arbejde i Danske Bank, så står ens tidligere ansættelse der ikke i vejen for, at man kan søge og få ansættelse i Jyske Bank. Så kigges der alene på, om man har de kvalifikationer, der kræves til det nye job, man søger.
tilknytningskrav hjælp
I har skrevet til mig at hvis min mand udrejser lovligt fra dk så kan jeg godt søge fs til ham. Idag har jeg været til retshjælp og fik vide han kan ikke få fs fordi du har danskstatsborger kun et år selv om du har været i dk 13 år ellers har jeg udfyldt alle kravene fx bolig, uddannesle, arbejde. 24år
min mand har ophold lovligt i 13 måndere med dansk prøve er modul 1 og 2 bestå
jeg fik vide at jeg skal være danskestatsborger i 26år ellers kan jeg ikke søge fs til ham.
Jeg vil helst ophold i dk sammen med min mand stedfor flytte til sverige hvad betyder så 24år regler
HVAD SKAL JEG GØR NU PLZ ??????
min mand har ophold lovligt i 13 måndere med dansk prøve er modul 1 og 2 bestå
jeg fik vide at jeg skal være danskestatsborger i 26år ellers kan jeg ikke søge fs til ham.
Jeg vil helst ophold i dk sammen med min mand stedfor flytte til sverige hvad betyder så 24år regler
HVAD SKAL JEG GØR NU PLZ ??????
-
mh1
- Kontakt:
Du skal tage det roligt, og læse den vejledning, du kan downloade fra linket på denne side:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
Der kan du læse, hvordan man kan få fs i DK efter danske regler, og også hvordan man kan bruge EU-reglerne, hvis man finder ud af, at man ikke opfylder kravene til at få fs efter danske regler.
Det lyder, som om du skal koncentrere dig om at sætte dig ind i EU-reglerne. I forhold til dem er det væsentlige, at du ER dansk statsborger, og ikke hvor længe du har været det.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
Der kan du læse, hvordan man kan få fs i DK efter danske regler, og også hvordan man kan bruge EU-reglerne, hvis man finder ud af, at man ikke opfylder kravene til at få fs efter danske regler.
Det lyder, som om du skal koncentrere dig om at sætte dig ind i EU-reglerne. I forhold til dem er det væsentlige, at du ER dansk statsborger, og ikke hvor længe du har været det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: tilknytningskrav hjælp
Så har du og retshjælpen talt forbi hinanden. I kan sagtens søge om fs, selvom du kun har været dansk statsborger i 1 år. Men I skal opfylde tilknytningskravet, og her kan der, som jeg tidligere har skrevet, være en vis tvivl om, hvorvidt din mand opfylder sin del af kravet. Måske kræver det, at han kommer hertil på visum, før I søger, hvis hans ophold som asylansøger ikke kan betragtes som det, der hedder "lovligt ophold".Mitra_24 skrev:jeg fik vide at jeg skal være danskestatsborger i 26år ellers kan jeg ikke søge fs til ham.
Men den eneste måde at finde ud af det med sikkerhed, det er ved rent faktisk at søge. Så får I et svar på jeres ansøgning og får dermed også at vide, hvilke krav I mangler at opfylde om overhovedet nogen.
Og selvom anvendelse af EU-reglerne kan være en god løsning for mange, så kræver det jo også en del, og som regel tager det noget tid at finde et sted at bo i et andet EU-land. Og den tid kan I vel lige så godt bruge på at prøvet jeres sag efter de danske regler. Specielt nu hvor ansøgningsgebyret er afskaffet, kan jeg ikke rigtig se nogen grund til, at man skal give op på forhånd og lade helt være med at søge, bare fordi et positivt udfald af ansøgningen måske ikke er 100% sikkert.