Fra eu regler i Sverige til svenske nationale regler
Fra eu regler i Sverige til svenske nationale regler
Hej
Nogen der har prøvet at søge efter de svenske nationale regler efter de har fået opholds let på 5år? Hvilke papir skal vi have med når vi tager til migrationsverket?
Derudover står der i vejledningen herinde :"Har I været gift, og har I boet sammen i nogle år, er der endda chance for, at Sverige vil give din ægtefælle permanent opholdstilladelse med det samme."
Min mand og jeg har været gift i 2 et halvt år nu og har boet i Sverige i to år til september. Hvilken Chance har vi får at vi får permanent med det samme og er det noget man skal oplyse man gerne vil når man søger eller hvordan?
Nogen der har prøvet at søge efter de svenske nationale regler efter de har fået opholds let på 5år? Hvilke papir skal vi have med når vi tager til migrationsverket?
Derudover står der i vejledningen herinde :"Har I været gift, og har I boet sammen i nogle år, er der endda chance for, at Sverige vil give din ægtefælle permanent opholdstilladelse med det samme."
Min mand og jeg har været gift i 2 et halvt år nu og har boet i Sverige i to år til september. Hvilken Chance har vi får at vi får permanent med det samme og er det noget man skal oplyse man gerne vil når man søger eller hvordan?
Re: Fra eu regler i Sverige til svenske nationale regler
Vent med at søge, indtil I har boet sammen i mindst 2 år, så gives permanent ophold normalt ved første ansøgning. På ansøgningsskemaet spørges der ind til, hvor længe I har kendt hinanden, så her bør I skrive, hvor længe I har boet sammen.
Ok så venter vi til september da vi har boet 2 pr sammen til sep.
Du skriver der normalt gives permanent ophold, er der så sådan at vi kan regne med det eller hvordan?
Du skriver der normalt gives permanent ophold, er der så sådan at vi kan regne med det eller hvordan?
Det afhænger jo af en konkret vurdering hos Migrationsverket af, hvor stabilt et forhold I ser ud til at have. Hvis det fx fremgår, at I er lige ved at blive separeret og skilt, så skal I nok ikke forvente, at der gives en permanent opholdstilladelse.
Ok men kan man klage hvis man ikke for det med det samme eller er det bare held? Vi har et fælles barn sammen måske det Hjælper når de skal vurdere?
Har i hørt om nogen lign sager hvor man skifter fra eu til national?
Har i hørt om nogen lign sager hvor man skifter fra eu til national?
-
fundiver199
Ja det er der flere, der har gjort. Jeg har dog ikke hoert om nogen, der fik PUT med det samme, men som de andre skriver, burde det vaere muligt, hvis I har boet sammen i 2 aar eller mere.
-
Racha taha
Når du skrive at men skal bo samme i 2 år
Mig og min mand vi er gifte i 6 år og har to pige sammen
Min mand været i dk i et år og nu et år i Sverige
Synes du har får puk fra først gang
Mig og min mand vi er gifte i 6 år og har to pige sammen
Min mand været i dk i et år og nu et år i Sverige
Synes du har får puk fra først gang
PUK = permanent uppehållskort kan man ikke få ved sin første ansøgning. Det udstedes efter 5 år i Sverige under forudsætning af, at man stadig opfylder betingelserne.
PUT = permanent uppehållstillstånd kan man få ved første ansøgning, hvis man har boet sammen forinden i mindst 2 år og ens forhold fremstår stabilt.
PUK = EU-regler, PUT = nationale svenske regler.
PUT = permanent uppehållstillstånd kan man få ved første ansøgning, hvis man har boet sammen forinden i mindst 2 år og ens forhold fremstår stabilt.
PUK = EU-regler, PUT = nationale svenske regler.
-
Racha taha
Min mand har opholdeskort og vi vil søge efter svensk national nu så derfor jeg spørge
Ja, hvis din mand søger om en national svensk opholdstilladelse, vil den formentlig blive permanent ved første ansøgning, men det er jo altid en konkret vurdering hos Migrationsverket, så intet kan siges med sikkerhed.
-
Racha taha
hvad med den sygforskring som men hører meget om nu. vil det spørge os om når vi søge efter svensk national eller kun til opholds kort.....
og hvad skal vi aflever til dem når vi søge håber nogen kan hjælpe mig.. fordi jeg vil ikke glem noget når vi tage til Malmø
min mand har haft opholds kort i sverige fra november men fik ikke person nummer til nu .
så derfor vi vil søge efter national fordi skatte dame sagde at han skal har puk for at hun kan give min mand et person nummer.....
og hvad skal vi aflever til dem når vi søge håber nogen kan hjælpe mig.. fordi jeg vil ikke glem noget når vi tage til Malmø
min mand har haft opholds kort i sverige fra november men fik ikke person nummer til nu .
så derfor vi vil søge efter national fordi skatte dame sagde at han skal har puk for at hun kan give min mand et person nummer.....
At din mand skal have PUK for at blive folkeregistreret er noget værre vrøvl. Et opholdskort er tilstrækkeligt for at blive folkeregistreret, men hvis du er arbejdstager i Danmark og pendler over grænsen, kan også Skatteverket stille krav om en heldækkende sygeforsikring for din mand.
Og når din mand allerede har et svensk opholdskort og dermed lovligt ophold i Sverige, kan man søge efter nationale svenske regler 6 måneder efter ankomsten til Sverige.
Og når din mand allerede har et svensk opholdskort og dermed lovligt ophold i Sverige, kan man søge efter nationale svenske regler 6 måneder efter ankomsten til Sverige.