Tak for svar.
Er der nogen måde hvorpå vi kan sikre os, at ansøgningen er udfyldt korrekt? Det gælder naturligvis mest om, at læse det godt igennem, er jeg klar over, men det ville godt nok være surt, at få 5 års karantæne :S
Mht. visum så står det ret klart, hvornår det udløber, så den del er jeg ikke så bange for.
Vi søger på dispensation, da jeg jo har min søn, så jeg gætter på, at der kræves mindre dokumentation; dog vil vi vedlægge hvad der kræves, som hvis vi søgte på alm. vis.
Jeg spatler lige ud

Hvis vi antager, at vi ansøger med den formodning, at der gives dispensation; så skal min kæreste vedlægge: Kopi af pas, pasfotos samt vielsesattest. Jeg skal vedlægge dokumentation for samvær med sønnike. Vi ansøger til sommer, så gebyr er ikke relevant. Og ja, så skal ansøgningen selvfølgelig være udfyldt korrekt.
Som sagt, vil vi vedlægge papirer som om vi søgte på normal vis - og stille bankgaranti, men i følge US, så er vi ret sikre på, at få dispensation.
Så det vi vil gøre, og som jeg har aftalt med den meget flinke dame kommunen: Min kæreste sender kopi af de dokumenter, som kommunen kræver for, at indgå ægteskab. Disse godkendes på betingelse af, at de originale medbringes og fremvises. Herefter arrangeres vielse ca. 3-5 dage efter hans ankomst til Dk. Straks efter vielsen indgiver vi ansøgningen om familiesammenføring. Han ansøger om visum til 3 uger, men vi har hørt; og dette var også tilfældet for min kærestes visum sidst ( han havde søgt til 2/1, men visum udløb først 21/1), at der lægges ca. 14 dage på visum i hver ende, således, at ferien kan rykkes lidt rundt, hvis der sker noget uforuset. Altså vil der være, fra vi indgiver ansøgningen min. 14 dages visum "tilbage" + de 14 dage ekstra - altså i alt en måned.
Lyder det lidt rimeligt?