Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
TOSJA
-
fundiver199
1) Alle må, så vidt jeg ved, gifte sig i Sverige, hvis de kan bevise, hvem de er, og at de har lov til at gifte sig.
2) Det ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg ikke tro, at det får indflydelse, og da navnlig ikke når ægteskabet først er indgået efter, at han søgte om asyl.
3) Det gør det nok endnu mere usandsynligt, at man skulle nå frem til, at det er Sverige, der skal behandle asylansøgningen.
4) Det ved jeg ikke. I Danmark henvender man sig til kommunen.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
-
Kontakt:
Du skal til borgerservice efter en civilstandsattest til brug for vielse i udlandet. Desuden skal I begge henvende jer til Skatteverket i Sverige.
Læs her:
http://www.skatteverket.se/privat/folkb ... 20579.html
mh
Rådgiver for ÆUG
-
GitteK
Jeg blev for 6 måneder siden gift med en asylansöger i Sverige - det er der ingen problemer i, såfremt I har nedenstående dokumenter:
1. Begges pas (eller kopier af hans pas, såfremt myndighederne har hans pas i forbindelse med hans asyl sag)
2. Attest fra DK på at du ikke er gift
3. Attest fra hans hjemland på at han ikke er gift OG med stempel fra f.eks. den svenske ambassade i hjemlandet
I skal henvende jer til Skatteverket og bede om en hindersprövning. I skal begge möde op - udfylde ansögningen og afleverer ovennävnte dokumenter. Man får herefter et dokument tilsendt med posten, som man senere skal anvende for at gifte sig. Det tager vist 2 -6 uger.
At I gifter jer har ingen betydning for hans asylsag - hverken positiv eller negativ.
Det eneste som ville göre en forskel er hvis I er gift og du flytter til SE og anvender EU reglerne.
Ps. Min mand har siddet i forvaring i Åstorp i forbindelse med hans asylsag. Det er et stort indgreb i et menneskes frihed - men du kan väre tryg ved personalet og forholdene i Sverige. Alle gör hvad de kan for at göre opholdet så godt som muligt for de indsatte.
-
bjørnen
hved i så hvordan jeg kan gøre det
da jeg er dansk ???
jeg er kæreste men de afrikansk dame
som er asylsøger i Sverige
og vi vil bo sammen så hvordan gør jeg
for jeg bor i Danmark og har ingen job
så jeg har ikke råd til at få hine til mig
ig jeg bor i en stor campingvogn
og så ved jeg at jeg ikke kan opfylde de krav der er her i landet
til at få min dame til mit land
men kan jeg flytte til Sverige og gifte mig med hine der over
og får vi så lov til at bo sammen
eller skal jeg da også ha en masse penge for at få lov til at gifte mig med hine der over
og kar hun lov til at gifte sig nu hvor hun ikke har fået svar på om hun kan blive i landet eller ikke
og hvordan skal man gøre for at blive gift men en asylsøger
jeg er lige glad om vi bor i Danmark eller Sverrig
bare at vi kan være sammen
og kan jeg bare flytte der over og så få kontant hjælp til jeg finder mig en job
jeg vil have hine og hun vil have mig
jeg har bare brug for hjelp til at finde ud af hvordan vi kan få det til at ske
jeg elsker hine så højt
men jeg er bange for at jeg ikke får lov til at blive lykkelig bare forde jeg bor i danmark og ingen job har
HJELP hvad kan jeg gøre ???
-
skaanebo
Du har allerede fået svar på dit spørgsmål i et andet indlæg, hvor du skriver præcis det samme.
PLEASE, skriv kun ét sted. Det gør det meget nemmere og skaber mindre forvirring blandt alle, der læser med.