Jeg håber lidt der er nogen der kan give mig lidt råd.
For at fortælle min historie i korte træk... mødte jeg min nigerianske kæreste i juni 2011.
Desværre som mange andre fra hans land har han været her ulovligt. Ikke noget han er videre stolt af.
Januar 2012 kom han til sandholmlejren... hvor han har siddet frem til marts mdr. Det skal siges at han er rejst frivilligt tilbage til Nigeria da vi er blevet rådet til af hans advokat. Hvilket også har resulteret i at han ikke har fået indrejseforbud i EU. Så han kan stadig studere i EU hvilket er meningen.
Men men når alt kommer til ved jeg udemærket, at da han tilhøre landegruppen for asylansøgere.
Så han kan ikke få visum til DK. Meningen er han skal studere i Sverige i August hvor han har fået optagelse på Lund Universitet
Vi vi gerne giftes og jeg havde også sat mig for, at rejse til Nigeria denne sommer.
Dog har jeg nogle noget meget bekymret forældre som ikke vil ha jeg rejser fordi de er bange for, at han er endnu en af dem der ser mig som deres "ticket to heaven" ect.. Jeg er godt klar over Nigerianere generelt ikke har det bedste ry... men han er en af "the good guys". Kender en del Nigerianske/Danske familier i DK... utrolig søde og gæstfrie mennesker
Mine spørgsmål går på:
A vælger jeg alligevel at rejse til Nigeria - er det overhovedet forsvarligt ??? især når man er kvinde og er der nogen der har erfaring med rejse dertil ?
B. Hvis han... som jeg håber han gør får sit visum til Sverige. Kan vi så blive gift der ?
Han studier vare i ca 2 år... så det ville også være en god mulighed for os at bo sammen.
Hvilket mine forældre ønsker de gerne vil se ham an...
Det er ikke de bedste ods ligenu... men er villig til at give alt hvad jeg har !
Alt hjælp og gode råd ville være dejligt...
Hilsen
S.