Hej! Landet ligger sådan at vi kæmper lige nu med tiden, og det er rigtig hårdt psykisk. Jeg fandt min dejlige kæreste for lidt over et år siden. Lidt inde i vores forhold fortæller han mig at han er illegal, men har haft dansk studie visum men det er udløbet for nogle år siden. Han søger asyl i Sverige, og jeg prøver så at flytte til Sverige et par gange dvs. jeg fortryd en proforma adresse, fordi jeg var bange, jeg så på lejligheder i Sverige men havde ikke råd til at flytte, derefter snakkede jeg med en anden pige, som også havde prøvet præcis det sammen med en proforma adresse og en asyl ansøger, så jeg ville prøve det igen, selvom jeg ikke kunne lide sådan noget. Det var bare sådan at dem der hjælp og snød os i stede. Så nu står vi i den stiration at min kæreste har fået sit første afslag, få helt sikker også et til afslag på tirsdag og så har han kun engang tilbage. Mit spørgsmål lyder derfor sådan, kan man godt giftes sig i Sverige men en svensk asylansøger uden at bo der, og hvordan får jeg ham så til Danmark.? Eller er der noget andet vi kan gøre???
Jeg er desværre en tude prinsesse her for tide for ved ikke rigtigt hvordan jeg skal håndterer tingene, og det gå så meget ud over mit studie.
Fakta om os
• Jeg er 25 og han er 29 år
• Han har haft visum i dk Før
• Lejligheden er stor nok til os begge to
• Jeg kan godt skaffe de 50.000 kr. der skal stå som bankgaranti
Håber at der er nogle der har været ude for det samme eller, ved hvad vi skal eller kan gøre…