Hej
Jeg har spørgsmål håber nogen kan hjælpe mig med det..
Jeg er dansk statsborger og skal flytte til Malmø og i gang med at købe en . Men jeg er lidt tvivl om banklånet.
Jeg ved ikke endnu hvad er fordel og ulempe at man laver et banklån her i Danmark eller i Sverige, når man køber en lejlighed i Malmø?
MVH
Mini
Køb lejlighed i Malmø
Re: Køb lejlighed i Malmø
Renterne er generelt lavere i Sverige end i Danmark, så hvis du kan låne i Sverige, er det nok billigere. En del danske banker vil desuden ikke låne til køb i udlandet.
Mange tak for svaret, skaanebo
Jeg har hørt om, hvis man har banklånet her i Danmark, og køber en lejlighed i Sverige, så man ikke kan få fradrag i Danmark, selvom man har job i Danmark. Men hvis man har banklånet i Sverige, så kan man få fradrag i Sverige.
Er det der rigtig, kan nogen hjælpe mig med svaret
MVH
Mini
Jeg har hørt om, hvis man har banklånet her i Danmark, og køber en lejlighed i Sverige, så man ikke kan få fradrag i Danmark, selvom man har job i Danmark. Men hvis man har banklånet i Sverige, så kan man få fradrag i Sverige.
Er det der rigtig, kan nogen hjælpe mig med svaret
MVH
Mini
Dit skattefradrag er helt uafhængigt af, om dit lån er foretaget i Svejts, Monaco, Litchtenstein, Luxemborg, på Bermuda eller i Sverige eller Danmark.
Du får skattefradrag i det land, hvor du arbejder efter de til enhver tid gældende regler.
Du får skattefradrag i det land, hvor du arbejder efter de til enhver tid gældende regler.