DFs bagland siger stop for stramninger

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

DFs bagland siger stop for stramninger

Indlæg af Kim P. Nyberg » 10.02.2012 18:57:09

Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Re: DFs bagland siger stop for stramninger

Indlæg af fundiver199 » 10.02.2012 19:12:59

Undskyld jeg siger det, og det er bestemt ikke en kritik af Kim, men det, der umiddelbart faldt mig ind efter at have læst artiklen er et stort og rungende "gab".

Det interesserer mig helt ærligt ikke en hujende fis, at Dansk Folkepartis bagland mener, at nogle totalt sindsyge familiesammenføringsregler, som partiet havde fået overtalt V og K til at indføre, muligvis er stramme nok og ikke behøver blive strammet yderligere.

For mig at se svarer det fuldstændig til, at man i nazipartiets bagland i 1942 havde haft en debat om, at det måske var nok, at man havde gasset de første 1½ million jøder, for man skulle jo også være rimelig.....

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 10.02.2012 20:01:20

Ja, der er desværre ikke noget forum for ligegyldige links, så den røg herind :lol:
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

MSH

Indlæg af MSH » 10.02.2012 20:40:22

@Fundiver:

Men lidt morsomt er det dog at selv DF'erne er mere moderate, end socialdemokraterne mener deres egne vælgere er.

For hos S er der jo tydeligvis absolut ingen vilje til at røre ved andet end de allermest ligegyldige og overfladiske stramninger som VKO har indført på udlændingeområdet.

Men fint nok, så ved vi da i hvert fald hvem det nye 'ausländer raus!'-parti i folketinget er... :roll:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 10.02.2012 21:12:05

@MSH

Det synes jeg nu er en smule unfair overfor Socialdemokraterne. Det er trods alt en serie meget alvorlige og vidtrækkende stramninger i ægtefællesammenføringsreglerne, der nu rulles tilbage, og der er også annonceret andre ændringer i regeringsgrundlaget f.eks. omkring dansk statsborgerskab.

Så for mig at se er problemet ikke, at der ikke er forskel på den socialdemokratiske og VKO`s udlændingepolitik. Problemet er mere, at Socialdemokraterne ikke har nogen selvstændig politik på området overhovedet.

Og dermed er de landet på en position, der lidt groft sagt kan siges at svare til at mene, at man skal gasse 1½ milliard jøder, fordi det går for vidt at gasse 6 milliarder, men på den anden side tør man ikke stille sig op og foreslå, at man helt skal lade være med at gasse jøder, for det er man bange for, at vælgerne ikke vil være med til. En sådan position er jo vanskelig at begrunde sagligt, og det er for mig at se også præcis det, der kendetegner den socialdemokratiske udlændingepolitik.

Jeg mener ikke, at alting nødvendigvis skal gøres til et spørgsmål om "enten-eller", for på mange måder er et kompromis ofte at foretrække. Men her er der efter min mening gået alt for meget kompromis i den og for lidt selvstændig tænkning.

Som et enkelt blandt mange eksempler kan man tage bankgarantien. Den vil VKO have skal være på 100.000, og Socialdemokraterne vil sætte den ned til 50.000. Det er der altså ikke meget selvstændig politik i, og det er ret svært på samme tid at argumentere overbevisende imod en garanti på 100.000 og for en garanti på 50.000. Og det lykkes efter min mening heller ikke ret godt for Socialdemokraterne.

Tilsvarende med tilknytningskravet, hvor 28-års grænsen skal gøres til en 26-års grænse, med reglerne for børn, hvor børn under 8 år nu kan slippe for "tilknytningsvurderingen" - men kun dem - og så videre og så videre.

Det er alt sammen småjusteringer, og der ligger ikke den fjerneste selvstændige tænkning eller politikudvikling bag det. Det er derimod ren defensiv, hvor Socialdemokraterne - som jeg ser det - alene passivt tilpasser sig den formodede folkestemning, samtidig med at de forsøger at komme deres samarbejdspartnere og dele af deres eget bagland i møde.

I stedet kunne og burde de efter min mening have grebet problemstillingen langt mere offensivt an og sagt "det er de og de mål, vi vil søge opfyldt, og det vil vi gøre sådan og sådan". Men for at være ærlig, så tror jeg simpelt hen ikke, at den nuværende ledelse hos Socialdemokraterne magter en sådan opgave.

Besvar