Søge om opholdskort/opholdstilladelse efter Eu regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
2650

Søge om opholdskort/opholdstilladelse efter Eu regler

Indlæg af 2650 » 02.11.2011 20:24:56

Hej
Min mand kommer d. 2. december på turistvisum. Jeg bor i Malmø og arbejder i DK. Vi vil søge om opholdstilladelse/opholdskort efter eu regler lige så snart han kommer, et par dage efter han er kommet. Mit spørgsmål er så, om dette vil være dumt? Kan jeg risikerer at få afslag når det er få dage efter han er kommet, eller skal jeg vente lidt? Jeg ved nemlig, at der er lang sagsbehandlingstid og vil helst ikke vente for længe og spilde tiden.
Hvad vil I anbefale?

fundiver199

Re: Søge om opholdskort/opholdstilladelse efter Eu regler

Indlæg af fundiver199 » 03.11.2011 07:01:23

Hej. Under "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land" kan du se en udtømmende liste over, hvad der skal være opfyldt for, at din mand har ret til at bo sammen med dig i Sverige efter EU-reglerne. At listen er udtømmende betyder, at der ikke kan stilles andre betingelser end de nævnte.

Fristen for at søge opholdskort er 3 måneder efter hans indrejse i Sverige, men der er intet i vejen for at gøre det dagen efter hans indrejse.

Besvar