Yderligere dokumentation!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hita

Yderligere dokumentation!

Indlæg af Hita » 10.10.2011 14:59:00

Hej,

Jeg er "desværre" kommet i den situation, som så mange andre også er, at US ønsker yderligere dokumentation på vores ophold i Sverige - vi indsendte vores ansøgning (familiesammenføringen efter EU-retten) 1. september 2011.

Problemet er bare, at de vil have dokumentation for følgende: Mobil abonnement, internet abonnement, el-regning OG leje eller salg af lejlighed/hus i Danmark.

Vi bor til fremleje hos en mand og dame som selv opholder sig i lejligheden , hvilket vi skrev til US! Derfor betaler de selvfølgelig el og internet, da det står i deres navn, og vi giver dem så pengene. Husleje har kørt elektronisk via netbank, da det er det samme hver månede, men el har vi betalt i hånden - derfor ingen beviser på det punkt :( Er det muligt, ejerne skriver under på et papir, at vi har betalt el og internet regning til dem hver månede, og vi sender det som dokumentation?

Derudover har vi benyttet os af taletidskort fra vi kom her - derfor heller ingen beviser for reelt ophold her! På kontoudskrifterne og bonnerne står kun beløb men ikke hvad vi har købt (når det gælder optankning af taletid - da det bliver købt i en grønt forretning)

Til sidst kan jeg hellere ikke sende dokumentation af leje/salg af bolig, da jeg boede hjemme hos mine forældre, inden jeg flyttede hertil Sverige med min mand! Dog har jeg sendt dem en flytteattest, hvorpå de kan se, hvor jeg tidligere var registreret (i Danmark hos mine forældre) og hvor jeg er registreret nu (i Sverige)

Er der noget vi kan gøre??? Synes det er SÅ frustrerende at sidde i den her situation, hvor man virker urtrolig utroværdig :(

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Yderligere dokumentation!

Indlæg af mh1 » 10.10.2011 15:18:56

Når man bor som 'inneboende' som jer, så er det helt almindeligt, at man ikke har egen el- og internetregning, og det man ikke har, kan man så naturligvis ikke fremskaffe kopi af. Du har sandsynligvis fået et standardbrev, af en som blot har skimmet, hvad du HAR fremsendt og har en liste, hvor der så mangler krydser ud for det, som udbedes.

Du må blot forklare igen-igen-igen, hvordan lige præcis dine forhold er, og så må din sag afgøres 'på det foreliggende grundlag'.
mh
Rådgiver for ÆUG

Hita

Re: Yderligere dokumentation!

Indlæg af Hita » 10.10.2011 15:22:29

Hej igen,

Ja, det er bare så frustrerende at gentage sig, og jeg tror slet ikke de er klar over hvor stresset og usikker man bliver! Da jeg fik brevet i morges, var jeg ved at skide grønne grise, da jeg troede jeg havde fremsendt alt dokumentation og ikke mindst forklaret manglen på ovenstående dokumentation. Men jeg må bare skrive et brev til dem og evt. sende flere bonner som vi har samlet siden sidst osv. Tak for svaret!

Besvar