Problemer med de nye regler for permanent opholdstilladelse!

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

azizi

Re: Problemer med de nye regler for permanent opholdstillade

Indlæg af azizi » 21.08.2011 15:47:18

Jeg søger jeres viden der jeg ikke kan finde ud af dansk regler.

Min kone fik opholdstilladelse i 2005-02-14 efter det regler med at der skulle stilles bankgaranti (53000 kr) også vide …..
Mit spørgsmål er hun stadige under den gamle regel eller det ny der vi skal søge om det sidste søgning (tidsubegrænset opholdstilladelse) (permanent) og skal siges at hun aldrig har været på arbejdes marked men gik i skole men gennemført ikke dansk prøve 3 der vi fik barn nummer 2 og har været syge lige siden. Og hvor langt tid føre kan vi søge , gerne nogle fif

på forhånd tak

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 21.08.2011 16:00:49

Din kone skal søge under de nye regler, så det der meget der skal arbejdes på, før det bliver muligt at søge PUT se nærmere under;

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/permanent-ophold/

medmindre din kone tilhører en af undtagelserne

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/p ... rupper.htm

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 22.08.2011 13:24:06

Hvis din kone kan bestå danskprøve 3 skal hun kun arbejde i 2,5 år ud af 3 det er værd at tage med i sine overvejelser.

Hvis det er fordi din kone er uarbejdsdygtig så er løber jo nok kørt, grunden til at man skal vise man er et aktivt for samfundet er jo at man med p.o. kan få del i de økonomiske fordele i dk (sociale ydelser) og dette vil man helst ikke...

hvis det re fysisk umuligt for din kone at arbejde så kontakt US og hør ad måske der kan dispenseres fra nogle af kravene

man kan jo have lov at håbe

Besvar