hvad sker der hvis...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bo bennedsen

hvad sker der hvis...

Indlæg af bo bennedsen » 10.05.2011 13:13:34

hvis man ikke består invandringsprøven konen forlader landet osv..

og vi prøver via EU fri bevægelighed(via tyskland )bagefter... kan de så FORDI at de kan se at hun så ikke har bestået invandringsprøven afslå det hele igen?

mvh
bo

larschr5

Re: hvad sker der hvis...

Indlæg af larschr5 » 10.05.2011 13:17:12

Nej. Her er tale om en helt ny ansøgning og ifølge EU reglerne er der ingen indvandringsprøve der skal bestås.

Men du skal nok regne med at dokumentere dit ophold i Tyskland meget grundigt da du skal have reelt ophold i landet. Med en tidligere ansøgning i bagagen tror jeg de vil undersøge om du har haft reelt ophold i Tyskland og ikke bare flyttet dertil for at opnå familiesammenføring.

fundiver199

Re: hvad sker der hvis...

Indlæg af fundiver199 » 10.05.2011 14:11:18

larschr5 skrev:Med en tidligere ansøgning i bagagen tror jeg de vil undersøge om du har haft reelt ophold i Tyskland og ikke bare flyttet dertil for at opnå familiesammenføring.
Det er ikke formålet med flytningen, som er afgørende, men alene om den er "faktisk og reel". Men jeg er enig i, at hvis man tidligere har fået afslag, så kan der siges at være en begrundet mistanke om, at der måske kan være tale om en proformaflytning.

Og det betyder så, at US helt lovligt kan tage ansøgningen ud til kontrol og pålægge den danske statsborger at sandsynliggøre, at det ikke er tilfældet. Hvordan man klarer den sag, kan man læse om under "jeg vil..... flytte tilbage til Danmark".

Besvar