jeg har lige nogle enkelte spørgsmål som jeg lige vil være helt sikker på hvordan jeg har fået oplyst lidt af hvert og ved ikke rgtig hvad jeg skal stole på, jeg er ærlig talt ved at gå psykisk ned og må handle lidt hurtigt, da min forloved er i syrien og situationen bare bliver værre dag for dag.
- jeg vil FS.. Er det muligt når vi ikke er gift men er forlovede.
- hvilken krav har de til mig som dansk statsborger der vil FS via de svenske nationale regler?
- hvilke beviser skal jeg fremvise? er vores billeder sammen nok? og måske en attest fra kirken i syrien på at vi er forlovet?
- hvordan søger vi? skal jeg tag kontakt til migrationsverket i sverige eller skal han tag kontakte den svenske ambasade i sverige? (skal han møde personligt op? da det er et problem pga. den farlige situation i landet, eller kan det foregå over tlf. mail eller post?)
-hvordan foregår det med personnummer? skal jeg søge personnummer på skatteverket før jeg søger lejlighed eller omvendt? og hvor længe tager det?
- hvor lang tid tager det at behandle sådan en fs? (tager de evt. hensyn til den krtiske tilstand landet er i?)
mange tak for hjælpen, jeg føler mig lidt fortabt pga. forskellige oplysniner, og sitationen hvor han er, er blevet meget farlig og han kan risikere at blive kaldt ind til hæren ( har gjort værnepligt) for at forsvare...
jeg bliver nødt til at handle hurtigt, og kan ikke benytte mig af EU reglerne da vi ikke er gift, og der er ingen mulighed for ham at rejse ud, da folk bliver dræbt under rejser af teorrister :'(
jeg takker mange gange på forhånd.