Hej, er i gang med at terpe til indvandringsprøven.
Jeg har set det tidligere emne "indvandringsprøven", men der er lige nogle ting jeg gerne vil have specificeret.
1) Til sprogprøven: Står alle de ord der kommer i sprogprøven i den ordliste der er på den røde dvd med forberedelse til sprogprøven? -Så min mand skal "kun" kunne de ca 200 ord?
2) Til vidensprøven: Stiller de kun spørgsmål udfra teksten under billederne, som de viser på den grønne dvd "forberedelsesmateriale til vidensprøven"?
Tænker bare at hvis dette er rigtigt så er der da en del informationer fra den blå DVD med selve filmen der ikke bliver spurgt til, og især er der hele kapitler der ikke er billeder til?
3) Til jer der har været oppe: Hvordan har I terpet?
Jeg har skrevet spørgsmål til billederne fra vidensprøven (på den grønne dvd) og laver sætninger udfra ordlisten til sprogprøven (på den røde dvd) -andre forslag?
På forhånd tak.
Indvandringsprøve
Re: Indvandringsprøve
Tja jeg lavede en ord liste fra selve sprogdelen på skrift, samt lavede flere spg end dem de nævner på dvden til alle historierne og sådan, hvis det er er du velkommen til at få listen tilsendt.
hvis man tænker over hvor meget der bliver sagt i videns delen skal man jo kunne en del dansk... hvis du bor i nærheden af nørreport og nørrebro så er der udemærket dansk undervisning hos frelsens hær til 150 kr om mdr og gratis hos bashesta der går min mand stadig ( hos frelsens hær) indtil han kommer i gang med dansk undervisning sådan rigtig.
derudover har jeg invisteret i gode gamle danske film olsensbanden ( købte hele mølletøjet for 300-400 kr) der kan man putte undertekster på og vupti så kan man både høre og læse dansk. Det har min mand haft stor gavn af, især fordi homoren ikke er lang fra tyrkisk humor i de film, så han kan vildt godt lide dem..
Min mand taler faktisk allerede en god sjat dansk ( han har ikke engang været her i 90 dage endnu), men han taler super meget dansk taget den korte periode i betragtning....nu skal det også siges at jeg har taget det ret seriøst, de almindelige hverdags sætninger lærte jeg ham.....start med dem udover matrialet til filmen..
Desvære skulle min mand ikke til prøven pga særbarn men har ladet mig fortælle at at de sprøger ind til dronningen flaget osv samt især det med rettigheder... men er ikke sikker......
derudover er engelske film med danske undertekster heller ikke helt dårlige... ( det er der min mand har lært alle bandeordene
)
hvis man tænker over hvor meget der bliver sagt i videns delen skal man jo kunne en del dansk... hvis du bor i nærheden af nørreport og nørrebro så er der udemærket dansk undervisning hos frelsens hær til 150 kr om mdr og gratis hos bashesta der går min mand stadig ( hos frelsens hær) indtil han kommer i gang med dansk undervisning sådan rigtig.
derudover har jeg invisteret i gode gamle danske film olsensbanden ( købte hele mølletøjet for 300-400 kr) der kan man putte undertekster på og vupti så kan man både høre og læse dansk. Det har min mand haft stor gavn af, især fordi homoren ikke er lang fra tyrkisk humor i de film, så han kan vildt godt lide dem..
Min mand taler faktisk allerede en god sjat dansk ( han har ikke engang været her i 90 dage endnu), men han taler super meget dansk taget den korte periode i betragtning....nu skal det også siges at jeg har taget det ret seriøst, de almindelige hverdags sætninger lærte jeg ham.....start med dem udover matrialet til filmen..
Desvære skulle min mand ikke til prøven pga særbarn men har ladet mig fortælle at at de sprøger ind til dronningen flaget osv samt især det med rettigheder... men er ikke sikker......
derudover er engelske film med danske undertekster heller ikke helt dårlige... ( det er der min mand har lært alle bandeordene
hej er der nogen der var oppe til indvandringsprøven? og hvordan var det? hvordan var spørgsmål til vidensprøven? vil I være sød at fortælle mig lidt om det? mange taaak!
Jeg er også interesseret i at høre hvordan vidensprøven foregår i praksis.
Jeg mener at have forstået at det er en multiple choice test.
Viser de et billede fra filmen på DVD'en og læser 3 tekster op, hvor man så skal kunne høre hvilken beskrivelse af billedet der er korrekt, og så svarer man f.eks. 1,2 eller 3...?
Enhver hjælp er velkommen, så jeg kan træne det med min kæreste (^_^)
Jeg mener at have forstået at det er en multiple choice test.
Viser de et billede fra filmen på DVD'en og læser 3 tekster op, hvor man så skal kunne høre hvilken beskrivelse af billedet der er korrekt, og så svarer man f.eks. 1,2 eller 3...?
Enhver hjælp er velkommen, så jeg kan træne det med min kæreste (^_^)