ægtefællesammenføring
ægtefællesammenføring
er der gebyr på når man indlevere papirene for ægtefællesammenføring
Re: ægtefællesammenføring
Ja, det vil der med al sandsynlighed være fra 1. januar, og formentlig i størrelsen næsten 6.000 kr.
Loven er ikke vedtaget endnu, men er under behandling og bliver temmelig sikkert vedtaget inden jul.
Loven er ikke vedtaget endnu, men er under behandling og bliver temmelig sikkert vedtaget inden jul.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
-
fundiver199
Indtil 31.12.2010 er det gebyrfrit at aflevere en ansøgning i Danmark. Søger man på en dansk ambassade i udlandet koster det derimod cirka. 1.000-1.500 kroner. Fra 01.01.2011 forventes der indført et gebyr på 5.950 kroner for en førstegangsansøgning om familiesammenføring. Hver forlængelse vil koste 1.700 kroner, og en ansøgning om tidsubegrænset opholdstilladelse vil koste 3.900 kroner (så vidt jeg husker).
Bemærk at der også skal betales 3.000 kroner for at gå op til indvandringsprøven, som trådte i kraft 15.11.2010.
Hvis aftalen mellem regeringen og DF om at skærpe familiesammenføringsreglerne yderligere bliver til lov, så vil gebyret for en 1. gangsansøgning blive sat yderligere op. Gebyrerne skal således være omkostningsdækkende, og specielt det planlagte pointsystem vil jo gøre sagsbehandlingen endnu mere indviklet og tidskrævende. Hvilket de mennesker, der rammes af reglerne, altså selv skal betale for.
Jeg anbefaler alle danske statsborgere at benytte sig af EU-reglerne for at slippe for både ansøgningsgebyrer, indvandringsprøve og de meget rigide regler for tidsubegrænset opholdstilladelse. Men hvis det er fuldstændig umuligt for den herboende at flytte til et andet EU-land i en periode, så anbefaler jeg at søge hurtigst muligt i håb om i det mindste at undgå de seneste stramninger i form af pointsystem og dobbelt bankgaranti samt skærpet tilknytningskrav.
Bemærk at der også skal betales 3.000 kroner for at gå op til indvandringsprøven, som trådte i kraft 15.11.2010.
Hvis aftalen mellem regeringen og DF om at skærpe familiesammenføringsreglerne yderligere bliver til lov, så vil gebyret for en 1. gangsansøgning blive sat yderligere op. Gebyrerne skal således være omkostningsdækkende, og specielt det planlagte pointsystem vil jo gøre sagsbehandlingen endnu mere indviklet og tidskrævende. Hvilket de mennesker, der rammes af reglerne, altså selv skal betale for.
Jeg anbefaler alle danske statsborgere at benytte sig af EU-reglerne for at slippe for både ansøgningsgebyrer, indvandringsprøve og de meget rigide regler for tidsubegrænset opholdstilladelse. Men hvis det er fuldstændig umuligt for den herboende at flytte til et andet EU-land i en periode, så anbefaler jeg at søge hurtigst muligt i håb om i det mindste at undgå de seneste stramninger i form af pointsystem og dobbelt bankgaranti samt skærpet tilknytningskrav.
min kone blev desværre ramt af ægtefællesammenførings prøven som jeg syntes er helt urimeligt
Helt enig, men sådan er flertallets holding til vores udenlanske ægtefæller at kan de ikke sproget og vores lands kultur ja så er de absolut ikke velkomne her. Du må igang med at lære dine kone dansk og dansk historie og kultur, så skal det nok gå.
hvornår skal din kone til prøven? har hun allerede fået et brev fra Udl. Service?
Vi har ikke fået besked endnu, men har beslutted at bruge sveriges modellen, da hun simpelt hen ikke kan på den korte periode vi har til at lære sproget til at kunne klare prøvenmisha skrev:hvornår skal din kone til prøven? har hun allerede fået et brev fra Udl. Service?
Nej den kræver altså et hvis kendskab og niveau af den danske sprog, min mand sidder lige nu og er igang med vidensprøven. Men det er da sjovt at se hvad det er den danske regering mener er vigtig at vide om danmark for nye dansker.
Tilgengæld syntes jeg faktisk det er lidt tarveligt at kræve at de aller kan dansk når der er så få mulighder til rimelige penge for at lære sproget. det er jo ikke i alle lande ude i verden som kan tilbyde dansk..
og heller ikke herhjemme. det billigeste er indtil videre 7000 for 2 ugers intensiv dansk kursus. Lig lige alt det andet oven i så er det hvertfald 20000 kr.
Vi ville ønske vi kunne suse til sverige men det tillader vores situation bare ikke lige nu.
Tilgengæld håber og ber vi til at vi kan få dispentation fra reglerne pga særbarn. men vi forbereder os på det værste, jeg stoler ikke en dyt noget som helst her i landet nemlig
Samtidlig håber vi jo at den der sag fra Eu t.sahin er det vist. at den kan få betydning for vores sag. meeeeen det bliver jo nok ikke forløbligt
Tilgengæld syntes jeg faktisk det er lidt tarveligt at kræve at de aller kan dansk når der er så få mulighder til rimelige penge for at lære sproget. det er jo ikke i alle lande ude i verden som kan tilbyde dansk..
og heller ikke herhjemme. det billigeste er indtil videre 7000 for 2 ugers intensiv dansk kursus. Lig lige alt det andet oven i så er det hvertfald 20000 kr.
Vi ville ønske vi kunne suse til sverige men det tillader vores situation bare ikke lige nu.
Tilgengæld håber og ber vi til at vi kan få dispentation fra reglerne pga særbarn. men vi forbereder os på det værste, jeg stoler ikke en dyt noget som helst her i landet nemlig
Samtidlig håber vi jo at den der sag fra Eu t.sahin er det vist. at den kan få betydning for vores sag. meeeeen det bliver jo nok ikke forløbligt
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Durmaz, det vel en trøst, at uanset hvad, så er det godt at din mand får lært dansk og noget om Danmark - det er ikke spildt arbejde, han er i gang med.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nej
sådan har vi også valgt at se det, og han er i den grad motiveret så det næsten nogle gange bliver for meget for mig, der jo også har andre ting der tager min opmærksomhed
såsom arbejde og sønnen hihi...
men allerede nu kan han tælle og nogle få enkelte sætninger... og det efter 7 dage og med egen hjælp...... Så det er en meget emget stolt kone han har..
jeg kan anbefale andre uanset hvad at købe den DVD til prøven, den er god som basis information
men allerede nu kan han tælle og nogle få enkelte sætninger... og det efter 7 dage og med egen hjælp...... Så det er en meget emget stolt kone han har..
jeg kan anbefale andre uanset hvad at købe den DVD til prøven, den er god som basis information