Din mand har jo netop ikke en græsk opholdstilladelse, da den er udløbet og står for at skulle fornyes. Så der er da intet mærkeligt i, at han søger om et visum til Danmark, hvis han gerne vil ledsage dig under din flytning til Danmark.
Hans græske opholdstilladelse bortfalder givetvis i samme øjeblik, han tager bopæl i et andet land. Så ideen med at have den at ”falde tilbage på”, kan næppe fungere i praksis. Desuden må jeg indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvilken forskel det gør, om han må rejse til Syrien eller Grækenland, hvis du bor i Danmark.
Og i stedet for at spekulere over den teoretiske mulighed for afslag, så vil jeg da foreslå jer at koncentrere jer om at finde ud af, om I opfylder betingelserne for, at han kan få opholdskort i Danmark eller ej. Og her-under ikke mindst sørge for, at dokumentationen for dit ”faktiske og reelle ophold” i Grækenland er komplet og fyldestgørende.
Har du arbejdet på Kreta, så skal du naturligvis kunne fremvise lønsedler og ansættelseskontrakt. Har du ikke arbejdet, så skal du kunne dokumentere, hvad I så har levet af, og du skal kunne dokumentere dit ”faktisk og reelle ophold” i form af lejekontrakt, huslejekvitteringer og alt det andet, som er omtalt i mange indlæg her i forum.
Du bør også nærlæse ”jeg vil….. flytte tilbage til Danmark”.
Det er vigtigt at understrege, at det ikke afhænger af en lodtrækning, om din mand får opholdskort eller afslag, men 100% af hvad I selv gør for at dokumentere, at kravene og betingelserne er opfyldt.
Og i den forbindelse er det ikke så afgørende, om din mand indrejser i Danmark 1. februar, 15. februar eller 1. marts. Det afgørende er mere, hvad der er foregået på Kreta, og at han ikke udsætter sin indrejse til f.eks. 1. maj eller 1. august.