Familiesammenføring
Familiesammenføring
Hej
Jeg og min kone indgår ægteskab i sommer 2010 under hendes turistophold i Danmark og bagefter er hun rejst sit hjemland. Og hun er gravid.
Da vi har søgt FS for over en måned siden, vidste hun ikke om graviditet.
Jeg ved ikke om, vi skal oplyse vores situation til US eller ej, da jeg bor nu i en lejlighed, som kun passer 2 personer? Jeg skal selvfølgelig søge en større lejlighed for 3 personer.
Iføgle brevet fra US forventes vores ansøgning at have behandlet færdig inden for maks. 7 måneder. Hvis der sker sådan, kan min kone evt. føde i hjemlandet og skal jeg lave en ny ansøgning for vores barn?
Hvad siger I til min situation?
tta
Jeg og min kone indgår ægteskab i sommer 2010 under hendes turistophold i Danmark og bagefter er hun rejst sit hjemland. Og hun er gravid.
Da vi har søgt FS for over en måned siden, vidste hun ikke om graviditet.
Jeg ved ikke om, vi skal oplyse vores situation til US eller ej, da jeg bor nu i en lejlighed, som kun passer 2 personer? Jeg skal selvfølgelig søge en større lejlighed for 3 personer.
Iføgle brevet fra US forventes vores ansøgning at have behandlet færdig inden for maks. 7 måneder. Hvis der sker sådan, kan min kone evt. føde i hjemlandet og skal jeg lave en ny ansøgning for vores barn?
Hvad siger I til min situation?
tta
Re: Familiesammenføring
For at opfylde kravene skal I enten bo i en lejlighed med to beboelsesrum, eller på 60 kvm. (20 kvm per person)
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
-
fundiver199
Hvis du er dansk statsborger, så bliver jeres barn det også ved fødslen, da I er gift. Og så behøver barnet ikke nogen opholdstilladelse for at bo i Danmark.
Hvis du derimod ikke er dansk statsborger, så skal I søge om seperat opholdstilladelse til barnet, hvis din kone ikke når at få sin opholdstilladelse og flytte hertil, før barnet bliver født.
Som Juma skriver, vil en 2-værelses lejlighed være nok til at opfylde boligkravet. Eller en 1-værelses på 60 m2.
Hvis du derimod ikke er dansk statsborger, så skal I søge om seperat opholdstilladelse til barnet, hvis din kone ikke når at få sin opholdstilladelse og flytte hertil, før barnet bliver født.
Som Juma skriver, vil en 2-værelses lejlighed være nok til at opfylde boligkravet. Eller en 1-værelses på 60 m2.
Hej igen
Jeg bliver snart dansk statsborger, bare venter på at blive løst fra mit hidtidtige statsborgerskab. Jeg ved ikke hvornår det bliver færdig løst
. Jeg er ikke sikker på at jeg bliver dansk statsborger før eller efter min hustru føder.
Jeg vil gerne spørge om at det behøver at jeg skal oplyse min situation om min hustrus graviditet til US, og hvis det behøver, skal jeg oplyse min hustrus graviditet til US før eller efter at jeg får en større lejlighed?? Fordi jeg tænker på et afslag på grund af min lejlighedsstørrelse, hvis jeg nu oplyser min hustrus graviditet??
Hvad siger I, hvis jeg kan evt. få en større lejlighed og vil søge boligsikring, har det risiko for vores FS-ansøgning?? jeg er nu i aktivering og får dagpenge fra A-kasse.
MVH tta
Jeg bliver snart dansk statsborger, bare venter på at blive løst fra mit hidtidtige statsborgerskab. Jeg ved ikke hvornår det bliver færdig løst
Jeg vil gerne spørge om at det behøver at jeg skal oplyse min situation om min hustrus graviditet til US, og hvis det behøver, skal jeg oplyse min hustrus graviditet til US før eller efter at jeg får en større lejlighed?? Fordi jeg tænker på et afslag på grund af min lejlighedsstørrelse, hvis jeg nu oplyser min hustrus graviditet??
Hvad siger I, hvis jeg kan evt. få en større lejlighed og vil søge boligsikring, har det risiko for vores FS-ansøgning?? jeg er nu i aktivering og får dagpenge fra A-kasse.
MVH tta
Er du ikke dansk statsborger, vil der også være et beskæftigelseskrav i forbindelse med de kommende regler om familiesammenføring. Det bliver formentlig fire års arbejde, herunder 2 1/2 års arbejde indenfor de sidste tre.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
Men jeg har jo bacheloruddannelse fra SDU. Ifølge nye regler giver der også point for bachelor i Danmark. Og vi har jo indgivet vores ansøgning fra slutning af oktober 2010. Jeg håber, at ansøgningen bliver behandlet under gamle regler.
-
fundiver199
Ja det gør den. Men hvis du ikke er dansk statsborger, når jeres barn bliver født, og din kone ikke til den tid har nået at få sin opholdstilladelse og har taget fast bopæl i Danmark, så slipper I ikke for at skulle søge en separat opholdstilladelse til jeres barn også. Det er så mere eller mindre en formssag, men fra 1. januar 2011 vil det dog koste 5.950 kroner i ansøgningsgebyr.
Tak for jeres svar. Jeg spørger om det behøver at oplyse min hustrus graviditet til US?? Det vil give negativ eller positiv til vores ansøgning???fundiver199 skrev:Ja det gør den. Men hvis du ikke er dansk statsborger, når jeres barn bliver født, og din kone ikke til den tid har nået at få sin opholdstilladelse og har taget fast bopæl i Danmark, så slipper I ikke for at skulle søge en separat opholdstilladelse til jeres barn også. Det er så mere eller mindre en formssag, men fra 1. januar 2011 vil det dog koste 5.950 kroner i ansøgningsgebyr.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det behøver du ikke - og det vil ikke have nogen betydning, hvadenten du gør det eller ej.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for dit svarmh skrev:Det behøver du ikke - og det vil ikke have nogen betydning, hvadenten du gør det eller ej.