Hej alle
Jeg er født og opvokset i DK, er dansk statsborger, har et job indenfor positivlisten, er over 24. Kort sagt opfylder jeg alle de krav US stiller. Min mand og jeg søgte FS sidste år, men fik afslag pga, mistanke om et tvangsægteskab - vi er i familie med hinanden, men han er ikke min fætter. Vi klagede til integrationsministeriet og de tilbagesendte vores sag til US, da de ikke kunne se nok beviser på et tvangsægteskab. Der er nu gået 5 måneder. Vi har været til samtale/afhøring begge to. Sidst jeg snakkede med min sagsbehandler, sagde han, at hans chef skulle træffe afgørelsen, da det stadig var en vanskelig sag.
- Hvad mente han med en vanskelig sag?
- Kan vi risikere at få afslag igen?
Jeg vil meget gerne høre fra jer, som har kendskab til det her, eller jer som har oplevet de samme ting.
VH Demkar
Ny afgørelse
-
fundiver199
Re: Ny afgørelse
Det er meget svært at vurdere, hvad udfaldet af en sådan konkret sag vil blive, når man ikke har set alle de papirer, som hører til sagen. Måske kan du blive lidt klogere ved at læse det praksisnotat, som Integrationsministeriet har udgivet om administrationen af denne noget specielle del af udlændingeloven:
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/C ... _stk_8.pdf
Og endelig kan I jo overveje at benytte jer af EU-reglerne, hvis I får afslag igen, se "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land" og "jeg vil... flytte tilbage til Danmark". Det forudsætter dog, at du er dansk statsborger.
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/C ... _stk_8.pdf
Og endelig kan I jo overveje at benytte jer af EU-reglerne, hvis I får afslag igen, se "jeg vil.... flytte til Sverige/EU-land" og "jeg vil... flytte tilbage til Danmark". Det forudsætter dog, at du er dansk statsborger.
Hej Fundiver
Jeg har læst det praksisnotat, som Integrationsministeriet har udgivet om administrationen af denne noget specielle del af udlændingeloven. Selvom jeg opfyldte meget af det, der stod har jeg igen fået afslag
Vi har klaget igen. Men tænkte på hvad der mon nu sker. Integrationsministeriet gav os ret første gang vi klagede, vil de ikke også igen give os ret? Og hvad vil der ske hvis sagen bliver tilbagesendt til US? Og kan jeg invitere min mand til DK, som turist. Han fik dog afslag for visum, der vi søgte for 4 mdr siden, men skal vi prøve igen?
Jeg vil stadig kun søge i DK
Jeg har læst det praksisnotat, som Integrationsministeriet har udgivet om administrationen af denne noget specielle del af udlændingeloven. Selvom jeg opfyldte meget af det, der stod har jeg igen fået afslag
Vi har klaget igen. Men tænkte på hvad der mon nu sker. Integrationsministeriet gav os ret første gang vi klagede, vil de ikke også igen give os ret? Og hvad vil der ske hvis sagen bliver tilbagesendt til US? Og kan jeg invitere min mand til DK, som turist. Han fik dog afslag for visum, der vi søgte for 4 mdr siden, men skal vi prøve igen?
Jeg vil stadig kun søge i DK
Hej
Jeg har hørt at man kun kan få afslag 2 gange af US pga. mistanke om tvangsægteskab. Dvs. hvis integrationsministeriet igen giver os ret og sender sagen tilbage til US, kan de ikke igen give afslag, fordi de mener, at det er et tvangsægteskab.
Har jeg forstået det rigtigt?
Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig
Demkar
Jeg har hørt at man kun kan få afslag 2 gange af US pga. mistanke om tvangsægteskab. Dvs. hvis integrationsministeriet igen giver os ret og sender sagen tilbage til US, kan de ikke igen give afslag, fordi de mener, at det er et tvangsægteskab.
Har jeg forstået det rigtigt?
Håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig
Demkar