Hej allesammen,
Da jeg skal giftes med min tyrkiske kæreste om små 14 dage og vi efter vi er blevet gift, vi søge om visum mens jeg er der, vil jeg gerne være sikker på at jeg har husket at tage alle dokumenter med derned. Jeg håber at der er nogle som vil svare mig på om jeg har husket alt.
Jeg vil medbringe:
1) min invitation(denne er udskrevet fra US hjemmeside)
2) ansøgning om schengenvisum(udskrevet fra US hjemmeside - ved godt det er min kæreste som skal udfylde denne, har bare udskrevet den på forhånd, så vi har den når jeg kommer derned)
3) Application for schengen Visa - supplementary information(igen bare udskrevet på forhånd, så vi har den når jeg kommer)
4) spørgeskema
5) kopi af min 3 sidste lønsedler(vil skrive på ansøgningen at jeg tager mig det fulde økonomiske ansvar)
Har jeg husket alle papir, jeg skal medbringe fra DK?
Har jeg husket alle dokumenterne?
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg
Re: Har jeg husket alle dokumenterne?
Kopi af dit pas samt de sider hvor man kan se alle de gange du har været i tyrkiet..
derudover skal i have ægteskabsbogen med ( den røde som i får )
En familieatest hvor du sikre dig dit navns står samt i er gift.
Udskrift af din mands bankbog også selvom du er sponsor de er ret krakilske i ankara
hans arbejdspapir/lønseddeler
samt dokumentation for at han har noget at vende hjem til
derudover en RIGTIG GOD POTIONE TÅLMODIGHED På visa application centerret er de ret kendt for at være mege beukratiske, de mister papir dette har flere oplevet, både der og på ambasaden er det tyrkiske medarbejder det kan godt give lidt problemer da reglerne lidt ændre sig efter hvem man er, dette ved jeg fra flere kilder der har været turen igennem..... hvis du tager med til ankara, så vær opmærksom på at du ikke liver lukket ind men at det kun er din mand
derudover har de en forsikring på visa application centeret som de prøver alt på at sælge så lad vær med at købe en på forhånd køb den de tilbyder. den koster ca 80 lira
PS de har nu haft min mands papir i 10 dage plus de sendte og der er stadig ikke kikkede på sagen vi er ikke engang registreret med det der nummer man får så man kan følge sagen..... Så hav tålmodighed, man skal ikke have boet mange måneder i tyrkiet før man lære at ting dernde kan tager meget meget meget lang tid
hihi...
PS tillykke med det kommende ægteskab
derudover skal i have ægteskabsbogen med ( den røde som i får )
En familieatest hvor du sikre dig dit navns står samt i er gift.
Udskrift af din mands bankbog også selvom du er sponsor de er ret krakilske i ankara
hans arbejdspapir/lønseddeler
samt dokumentation for at han har noget at vende hjem til
derudover en RIGTIG GOD POTIONE TÅLMODIGHED På visa application centerret er de ret kendt for at være mege beukratiske, de mister papir dette har flere oplevet, både der og på ambasaden er det tyrkiske medarbejder det kan godt give lidt problemer da reglerne lidt ændre sig efter hvem man er, dette ved jeg fra flere kilder der har været turen igennem..... hvis du tager med til ankara, så vær opmærksom på at du ikke liver lukket ind men at det kun er din mand
derudover har de en forsikring på visa application centeret som de prøver alt på at sælge så lad vær med at købe en på forhånd køb den de tilbyder. den koster ca 80 lira
PS de har nu haft min mands papir i 10 dage plus de sendte og der er stadig ikke kikkede på sagen vi er ikke engang registreret med det der nummer man får så man kan følge sagen..... Så hav tålmodighed, man skal ikke have boet mange måneder i tyrkiet før man lære at ting dernde kan tager meget meget meget lang tid
PS tillykke med det kommende ægteskab
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Vil lige tilføje, at 'familieattesten' skal i have på Nüfus Dairesi, din kommende mand ved, hvor det er og i skal begge være med, samt have vielsesattesten med for at få den. I får den med med det samme.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Merethe2020
Det har været en kæmpe hjælp for mig. 1000 tak for jeres svar.
@Miss Silver
Tak skal du have. Jeg glæder mig rigtig meget
@Miss Silver
Tak skal du have. Jeg glæder mig rigtig meget
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg