Hej
Må min mand med opholdskort i Sverige også leje en lejlighed i DK på ubegrænset tid/eller stå som min samlever i lejligheden, forudsat han bibeholder sin folkeregistrering i vores lejlighed i Sverige?
Leje af bolig
Re: Leje af bolig
Hvorfor vil I have to boliger? Det lyder da ikke umiddelbart særlig smart.
-
Kasper Jørgensen
Det må han vel i princippet godt, men hvis i har tænkt jer at vende tilbage til Danmark, er det jo en af de ting de danske myndigheder kigger på, når de skal vudere om i har haft et reelt ophold i Sverige. Så hvis jeg var jer ville jeg ikke gøre det.
Vil vil gerne have en bolig i Danmark da min familie er her og vi rigtig gerne vil tilbringe ferierne sammen med dem. Vi vil ikke bo hos dem i al den tid og vi gider ikke komme frem og tilbage i ferierne hver dag.
En anden ting er at vi har nogle få ugers eksamensperiode hvor det ville være mere oplagt for os at blive boende i DK og læse til det er overstået. Jeg ved ikke om det udelukker at vi har et reelt ophold i Sverige?? Vi overvejer faktisk ikke at flytte tilbage, men som sagt er der lige nogle krise-uger hvor en bolig i Danmark ville være billigere end et hotel. Tror I det kunne resultere i at opholdstilladelsen frafalder?
En anden ting er at vi har nogle få ugers eksamensperiode hvor det ville være mere oplagt for os at blive boende i DK og læse til det er overstået. Jeg ved ikke om det udelukker at vi har et reelt ophold i Sverige?? Vi overvejer faktisk ikke at flytte tilbage, men som sagt er der lige nogle krise-uger hvor en bolig i Danmark ville være billigere end et hotel. Tror I det kunne resultere i at opholdstilladelsen frafalder?