Besøgsvisum

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
M.M.S

Besøgsvisum

Indlæg af M.M.S » 31.10.2010 01:24:06

Hejsa,
hvis man gerne vil have sin kærste/forlovede/ægtefælle på besøg, hvem skal man da sende invitationen til? Jeg har læst, at man skal sende invitationen til ansøgeren, som så skal give både invitationen og ansøgningen til dansk repræsentation i den persons hjemland. Mit spørgsmål er så, om det er muligt at sende invitationen elektronisk? Invitationen skal nemlig underskrives. Og kan man finde en ansøgning på engelsk? Den der ligger på www.nyidanmark.dk er nemlig kun på dansk.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Besøgsvisum

Indlæg af Kim P. Nyberg » 31.10.2010 08:00:15

Et personligt invitationsbrev har samme værdi som formularen i myndighedernes øjne, så du kan i princippet gøre som du vil.

Dengang jeg inviterede konen hertil på visum (tilbage i 2006), skrev jeg et personligt invitationsbrev på både dansk og engelsk. Jeg sendte den til både hende og til den danske repræsentation dér hvor hun var bosiddende på det tidspunkt. I brevet havde jeg kort skitseret vores forhold fra første kontakt og til tidspunktet for invitationsskrivelsen.

Da hun dukkede op på repræsentationen, var de derfor forberedt på hendes ankomst og havde alting klar. To dage senere kunne hun afhente sit visum og rejse herover.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.10.2010 09:25:25

Hvis du øverst på Nyidanmark vælger engelsk som sprog, så er linkene i teksten også til de engelske udgaver af diverse skemaer. Eller følg nedenstående direkte link:

http://www.nyidanmark.dk/en-us/coming_t ... to_app.htm

Fordelen ved at bruge skemaet er, at US dermed får alle de oplysninger, som de skal bruge fra dig. Og så slipper de for at sende dig et spørgeskema, efter de har modtaget din kærestes ansøgning, hvilket forlænger sagsbehandlingstiden. Og måske kan ambassaden endda udstede visum selv, så sagen slet ikke behøver at blive sendt til US.

Principielt kan du vel godt lave et invitationsbrev, som indeholder alle de oplysninger, som du giver ved at udfylde skemaet, men hvorfor bruge tid på at opfinde hjulet, når det nu allerede er opfundet af andre og er til fri afbenyttelse :wink:

Nogle ambassader er meget bureaukratiske og kræver "original underskrift", d.v.s. at dit invitationsbrev ikke må sendes elektronisk. Men det er ikke sikkert, at alle ambassader er så gammeldags, så undersøg det med det konkrete ambassade f.eks. ved at læse, hvad der står på deres hjemmeside.

M.M.S

Indlæg af M.M.S » 31.10.2010 11:30:10

1000 tak for dit svar :)

Besvar