Så længe din kæreste ikke har fået brev om at man påtænker at inddrage hans visum, har han lovligt ophold og i kan blive viet. Så se at få det gjort, det er måske ikke dit drømmebryllup, men man kan altid holde en fest senere. Fx når i har været turen omkring Sverige og han har fået EU-opholdskort.
HJÆLP
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: HJÆLP
@ MissA - mistanke om HVAD? At i er kærester?? Lad nu være med at se spøgelser og læse for meget om DF's politiske program og forslag. På trods af deres ønsker er det altså fuldt lovligt at blive gift, hvis man er 1) ugift, 2) myndig (eller mindst 15 år og har fået tilladelse). Der er ikke andre krav. Om man derefter kan få familiesammenføring er så noget helt andet.
Så længe din kæreste ikke har fået brev om at man påtænker at inddrage hans visum, har han lovligt ophold og i kan blive viet. Så se at få det gjort, det er måske ikke dit drømmebryllup, men man kan altid holde en fest senere. Fx når i har været turen omkring Sverige og han har fået EU-opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mistanke om proforma ægteskab.
Jeg ved godt jeg ser lidt sort på det, er bare nervøs.
Han har fået et brev om hvorfor de skulle forlænge hans visa, hvilket han svarede på og derefter har vi ikke hørt noget fra dem i et års tid..
Så derfor går jeg ud fra at han er her lovligt?
Jeg ved godt jeg ser lidt sort på det, er bare nervøs.
Han har fået et brev om hvorfor de skulle forlænge hans visa, hvilket han svarede på og derefter har vi ikke hørt noget fra dem i et års tid..
Så derfor går jeg ud fra at han er her lovligt?
-
fundiver199
En af de "sjove" ting ved den danske udlændingepolitik er, at uanset den megen strammerretorik, så er der faktisk en meget begrænset kontrol med, hvad folk foretager sig, når først de er kommet ind i landet.
Og som skaanebo skriver, så længe din kærestes studievisum ikke er inddraget, så er det naturligvis stadig gyldigt. Også selvom han ikke har overholdt de betingelser, der var knyttet til det.
Og som skaanebo skriver, så længe din kærestes studievisum ikke er inddraget, så er det naturligvis stadig gyldigt. Også selvom han ikke har overholdt de betingelser, der var knyttet til det.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ MissA, har i ikke været kærester længe? Er i ikke kendt som værende 'et par'? Hvordan skulle der så kunne være mistanke om et pro-forma ægteskab? Pro-forma ægteskab er, hvis to der IKKE kender hinanden som kærester og egentlig slet ikke har lyst til at være et par, måske endog slet ikke har set hinanden før vielsen, gifter sig UDELUKKENDE for at sikre sig nogle rettigheder. Det er jo ikke jeres situation, vel?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Mange tak for de gode svar
Vi er imidlertid blev gift uden problemer og er bare så glade!
Mit næste spørgsmål lyder så at når vi søger familiesammenføring efter EU reglerne, så jeg på en anden tråd at jeg skal være forsøger? Altså have 6000 SEK efter faste udgifter til mig selv, er det korrekt?
Vi er imidlertid blev gift uden problemer og er bare så glade!
Mit næste spørgsmål lyder så at når vi søger familiesammenføring efter EU reglerne, så jeg på en anden tråd at jeg skal være forsøger? Altså have 6000 SEK efter faste udgifter til mig selv, er det korrekt?