Bolig?

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lilli

Bolig?

Indlæg af Lilli » 27.10.2010 19:04:22

Hej
jeg søger en ny bolig. jeg ønsker at flytte til malmø men har svært ved at finde en lejlighed. hvis nogen har lejlighed til leje eller kender nogen der vil leje osv så skriv til mig:D

Håber at høre fra nogen.
På forhånd Tak.:)

gretchen

Re: Bolig?

Indlæg af gretchen » 02.11.2010 12:43:47

Lilli skrev:Hej
jeg søger en ny bolig. jeg ønsker at flytte til malmø men har svært ved at finde en lejlighed. hvis nogen har lejlighed til leje eller kender nogen der vil leje osv så skriv til mig:D

Håber at høre fra nogen.
På forhånd Tak.:)
Det er meget svært at finde en lejlighed i Malmø altså almindelig hyreslejlighed, det er vist lettere at købe, men det havde jeg/vi ingen interesse i , da vi påtænkte at flytte tilbage til København, og jeg kender en del Danskere som gerne vil sælge, men kan ikke komme af med deres lejligheder, så på Saarisvägen er der billige lejligheder til salg og et udmærket sted at bo.
Jeg/vi har langt om længe fundet en byttelejlighed i Malmø efter tror jeg mindst 80 ansøgninger, hvor folk ikke engang gider at svare tilbage at de har modtaget ansøgningen. Det siger bare lidt om boligmarkedet i Malmø udbud og efterspørgsel. Jeg læste et sted, hvis du skal gøre dig håb om at de svarer, skal du nærmest ansøge som om det er et job du ansøger, fortæl en masse om dig selv og især hvor meget du tjener. Nå men tilbage til vores byttelejlighed. Alt var fryd og gammen da jeg kunne bytte lejlighed med en dame som bor i Malmø men arbejder her i København. Men mit boligselskab satte sig på bagbenene og ville ikke godkende hverken en bytning eller fremleje, så nu har jeg forhandlet med dem i ca.1½ måned. Hvorefter de nu blev nød til at give sig, da der ingen steder står i boligloven at man kun kan bytte indenlandsk og altså ikke til Malmø. Så bytningen er nu iorden. Jeg skal lige bemærke at der ingen problemer var fra den Svenske side. Men kære alle kontakt jeres boligselskab hvis i vil bytte eller fremleje. Jeg skrev tidligere at vi påtænkte at komme tilbage til DK, men nu påtænker vi absolut at blive boende i Sverige. Hvorfor blive i DK når man er uønsket. Men det korte af det lange held og lykke til dig, men du bliver nød til at sætte en masse arbejde i at søge. Jeg er også blevet skrevet op i et boligselskab der hedder boservice.se og der fået et tilbud, men det var alt for dyrt.

fundiver199

Re: Bolig?

Indlæg af fundiver199 » 02.11.2010 14:11:31

Jeg kan tilføje, at det er betydeligt nemmere at finde bolig i andre sydsvenske byer end Malmø. I landskrona kan man f.eks. få helt regulære lejeboliger i et boligselskab (hyra i första hand) efter at have stået på venteliste i nogle få måneder. Priserne er desuden lave.

Så løsningen for dem på boligjagt kan også være at udvise lidt større geografisk mobilitet. Skal man kun bo i Sverige i nogle få måneder og herefter videre til Danmark, så kan man vel godt overleve at have lidt langt til arbejde.

sanne_

Bytte Lejlighed Malmø -knbh

Indlæg af sanne_ » 01.06.2012 08:19:12

Hej
Jeg har en stor flot 3 vær. lejlighed i malmø , husleje 7200 sv kr, og vil meget gerne bytte men en i københavn og gerne en billigere husleje, så hvis du har lyst til at flytte til malmø og bo et flot sted kan kontakte mig på :
sanne150@yahoo.se
MVh s

sanne_

Vil du flytte til Malmø????

Indlæg af sanne_ » 01.06.2012 08:20:49

Hej
Jeg har en stor flot 3 vær. lejlighed i malmø , husleje 7200 sv kr, og vil meget gerne bytte men en i københavn og gerne en billigere husleje, så hvis du har lyst til at flytte til malmø og bo et flot sted kan kontakte mig på :
sanne150@yahoo.se
MVh s

Besvar