@ sara_sr: Du kan gå ind på "Jeg vil ..." øverst på siden og så vælge "Giftes" og "Familiesammenføres", der er reglerne beskrevet kort og mere overskueligt end på nyidanmark.
På nyidanmark klikker du ind på "Familiesammenføring", så "Ægtefæller/partnere". Du har nemlig ikke chance for at få fs med din kæreste, uden at i bliver gift, når i ikke har kunnet bo sammen.
Andre muligheder for at han kan komme til DK i længere tid er bl.a. studieophold, au-pair og arbejde. Der går du ind på nyidanmark og klikker på "Visum", på visum-siden er der mulighed for at klikke sig ind på oplysningerne om betingelser for alle øvrige muligheder for ophold.
Som du beskriver din situation (økonomisk) lige nu, har du desværre ikke gode muligheder for at få fs, og din kæreste vil også skulle bestå en indvandrerprøve, dvs. kunne dansk og kunne bestå en prøve i dansk samfundskundskab.
Visum Tunesien-Danmark
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum Tunesien-Danmark
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Der er ingen specielle regler for dig, fordi du er studerende. Men at forsørge et andet voksent menneske kræver naturligvis mere indtægt end bare en SU. Som minimum kræver det, at du også tager SU-lån og finder dig et fritidsjob.
Men ellers kan du, som mh skriver, læse om alle de forskellige ting under "jeg vil..." Dit spørgsmål er meget diffust og tyder på, at du nok skal tage en ting af gangen og tage det hele stille og roligt.
F.eks. kan I jo starte med, at din kæreste søger om et visum og besøger dig i Danmark.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Da Tunesien er i immigrationslandegruppen, skal du invitere din kæreste på besøg, og du kan risikere at blive bedt om at stille bankgaranti. Men måske kan dine forældre hjælpe dig med det? Det er jo kun nogle få måneder, pengene skal deponeres på en spærret konto, herefter frigives de igen, når din kæreste er rejst hjem.
Men ellers kan du, som mh skriver, læse om alle de forskellige ting under "jeg vil..." Dit spørgsmål er meget diffust og tyder på, at du nok skal tage en ting af gangen og tage det hele stille og roligt.
F.eks. kan I jo starte med, at din kæreste søger om et visum og besøger dig i Danmark.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Da Tunesien er i immigrationslandegruppen, skal du invitere din kæreste på besøg, og du kan risikere at blive bedt om at stille bankgaranti. Men måske kan dine forældre hjælpe dig med det? Det er jo kun nogle få måneder, pengene skal deponeres på en spærret konto, herefter frigives de igen, når din kæreste er rejst hjem.
Det du kan gøre er at få dig et deltids arbejde, flytte til Sverige og søge via EU reglerne. Det er meget nemmere end de danske regler og der er heller ik så mange krav.sara_sr skrev:Kære medlemmer,
Jeg er ny herinde, og har en masse masse spørgsmål
Til at starte med vil jeg skrive, at der var tider, hvor jeg tænkte, at den mand, som jeg vil giftes med, skal være herfra, så jeg slipper for al den hovedpine, hvis det er en fra udlandet. (som man hører så meget om fra "andre")
Men nu, helt pludseligt, under min ferie, møder jeg min prins, og falder for ham. Jeg har nu været i tunesien et par gange. Vi holder kontakten via telefonisk, sms, mail og msn. Men vi kan spimpelthen ikk holde ud af være væk fra hinandenDet er virkelig hårdt.
Nårh men til sagen.
Vi vil begge giftes med hinanden, hvornår det bliver, ved jeg ikke, fordi at jeg er under min uddannelse, og bliver færdig næste år.
Min plan er, at jeg vil meget gerne have ham herop, så han kan være en del af min verden, samtidig vil jeg gerne introducere ham overfor min familie osv.
MEN, jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal begynde fra. Im totally lost!
Jeg kan se at der er flere der kommer med links nyidanmark.dk - men jeg er forvirret, når jeg er derinde - hvor skal jeg gå efter, specifikt.
Hvordan er min status mht til at få ham herop, når jeg er studerende, plus, jeg arbejder ikke. (så ingen løn og jeg er heller ik så rig igen..)
Er det egentlig bedre/nemmere løsning at blive gift med ham der og så derefter søge visum til DK?
Det er så en af de to muligheder, jeg har foreløbigt.
Det sidste spm er så: Hvad skal jeg søge herover, og hvad skal han søge.
Der kommer nok flere spm undervejs, så håber virkelig at i vil være søde og hjælpsomme, og give mig råd om hvad er bedst og nemmest og hvad der gælder for mig, som studerende.
Hilsen,
Sara
Den nemmeste løsning er at blive gift og så søge visum... Og så tage den derfra når han er i DK...