Vi er til grin.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kwesi

Vi er til grin.

Indlæg af Kwesi » 25.08.2010 18:21:19

Jeg og min kone som er fra Ghana føler os godt til grin. Jeg flyttede for 6 md. siden til tyskland og min kone begyndte arbejdet med at søge om familiesammenføring efter eu reglerne. Den tyske ambassade lagde ud med at indkalde min kone til samtale 9 uger efter og siden bliver de ved med at forlange noget nyt hele tiden. Hvis jeg ikke overholder loven får jeg en straf, men det lader til at staten tyskland helt kan tilsidesætte eu lovgivningen som det passer dem ?

fundiver199

Re: Vi er til grin.

Indlæg af fundiver199 » 25.08.2010 20:11:01

Måske skulle ÆUG organisere en klage til EU-kommissionen over de tyske myndigheders manglende overholdelse af EU-retten? Vi har et andet medlem, hvis kone ventede hele 8 måneder på et visum, og det kan vist ikke siges at være at sikre retten til indrejse "efter en særlig hasteprocedure". Send mig en PM, hvis du kunne være interesseret i at medvirke til noget sådant.

Hvis ingen af dem, som bliver ramt af det, gør noget ved sagen, så sker der med sikkerhed ikke nogen ændringer.

Besvar