Barn over 15 ar?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
karsten50

Barn over 15 ar?

Indlæg af karsten50 » 12.08.2010 01:09:01

Jeg laerte en Peruansk kvinde, at kende for nu godt 18 maaneder siden. Vi giftede os i Peru for godt 11 maaneder siden. Jeg er nu paa besoeg i Peru igen og min kone var i Danmark i december i aar.

Vi vil gerne soege om familiesammenfoering og opfylder alle krav undtagen boligkravet. Jeg vil gerne vide om det kan "betale sig", at soege i Danmark og derved skaffe ny bolig eller om det er noedvendigt, at flytte til Sverige og soege derfra

Min kone har en dreng pa 16 aar, som hun har boet alene med siden han blev foedt. Han har kendskab til sin far men ingen kontakt. .

Ifoelge de danske regler, kan jeg laese mig til, at aldergraensen er 15 aar, og da jeg ringede til Udlaningservice, fortalte de mig, at der ikke var store chancer for at faa ham til Danmark. Men...de skriver ogsaa, at der kan gives lov hvis det strider mod Eu-reglen om barnets tarv.

Er der nogle der kan hjaelpe mig til at forstaa, hvad der skal til for at komme ind under denne regel?

fundiver199

Re: Barn over 15 ar?

Indlæg af fundiver199 » 12.08.2010 06:29:19

Jeg ved desværre ikke, hvad der skal til for at få dispensation for 15-års aldersgrænsen.

Men når du alligevel er nødt til at flytte for at opfylde boligkravet, så vil det da nærmest være komplet idiotisk ikke at flytte til Sverige i mindst 3-4 måneder, så I kan slippe for alle de tusindvis af problemer, som der er med at få ophold efter de danske regler.

Det, som du spørger om, svarer til at spørge, om der dog ikke er en chance for, at du kan få lov til at få en gammel udbombet Lada som firmabil i stedet for den helt nye Mercedes, som din arbejdsgiver har tilbudt dig.

Se "jeg vil...familiesammenføres" og "jeg vil... flytte til Sverige/Schlesvig".

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Barn over 15 ar?

Indlæg af krikris » 12.08.2010 06:41:31

Aldersgræsen er via EU retten 21 år for familiesammenføring af børn: Din kone slipper for at skulle "more sig" sig med alle de krav og betingelser hun skal igennem via danske natioanle regler, og er sikker på at få permanent opholdstilladelse efter 5 år. Så ja som Fundiver skriver; jeg vil absolut vælge en Mercedes :wink:

Besvar