Ja så den i hus

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jasmin

Ja så den i hus

Indlæg af Jasmin » 09.06.2010 20:26:26

Hej igen
så fik vi bevilliget familiesammenføring ;)
vi er super glade.. Så nu mangler sikkerhedsstillelsen..
Nogen herinde der ved hvilke banker man kan regne med??

Hilsen jasmin

Betoncirkeline

Re: Ja så den i hus

Indlæg af Betoncirkeline » 09.06.2010 20:49:16

Hej Jasmin.

Tillykke med FS, det er jo alt for lækkert.
Hvor længe har det taget jer?!

Jeg har Nordea, og har en aftale med min bankrådgiver om, at hvis/når jeg skal stille garanti, så er det intet problem.
Men tror nu også det har meget at sige om ens bankrådgiver!

Held og lykke med det.

Mvh.
BC

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 09.06.2010 21:06:03

Mange gange tillykke....

Hvad angår bankgaranti er det vel mest fornuftigt at henvende sig i den bank man ellers bruger for at se om de ikke kan komme med et fornuftigt tilbud - ellers er øvelsen lige at vandre lidt rundt i nabolaget for at høre andre banker om de kunne være interesseret i 2 nye kunder..

Jasmin

Indlæg af Jasmin » 10.06.2010 19:41:30

Tak til jer begge ;)
cirkeline; det har taget præcis 3mnd. Men har slet ikke været bekymret. Havde mit på det rene.. Jeg skal til møde i min bank i næste uge, og hvis det ikke går jamen så vil jeg da prøve i Nordea ;)
men jeg som sådan aldrig brugt min bank til andet end at betale regninger, ikke
noget specielt andet.. Det måske et minus ;(

hilsen jasmin

Polarbjørn
Geografisk sted: Nibe - DK

Indlæg af Polarbjørn » 12.06.2010 21:30:47

Hej Jasmin,

Tillykke.

Jeg er kunde i Jyske Bank gennem mere end 20 år - så det vejer jo nok tungt :)
Min første garanti var da min forlovede skulle besøge mig inden vi blev gift - det kostede et gebyr på ca 400 i kvartalet.

Da vi giftede os året efter ved hendes næste besøg som ikke krævede garanti - skulle der selvfølgelig stilles en ny garanti som skal løbe ialt 7 år - den koster mig ikke en øre, vel fordi min kone samtidigt blev kunde i banken.

Jeg giver ret i at det er meget op til den enkelte bankrådgiver hvordan sådant et forløb kommer til at gå - men først og fremmest er det vigtigt (tror jeg) at man begynder at drøfte sagen i god tid inden det bliver aktuelt så rådgiveren også får tid til at undersøge hvilke muligheder der findes.

Selv om du "kun" betaler dine regninger osv. i banken er det alligevel et engagement som banken tjener penge på da dine betalinger passerer gennem systmet og giver likviditet i denne periode.

Held og lykke, fra Polarbjørn

Besvar