Skal min mand vedlægge kopi af flybillet når han søger visum
Re: Skal min mand vedlægge kopi af flybillet når han søger visum
Skal den danske invitation være direkte oversat på engelsk, for min invitation på dansk er ikke helt ens med den engelske.
Skal jeg også vedlægge kopi af mit dåbsattest??? eller er det kun min mand?
Hej.Joy skrev:Skal den danske invitation være direkte oversat på engelsk, for min invitation på dansk er ikke helt ens med den engelske.
Nej du behøver ikke vedlægge din dåbsattest..
Jeg ved ikke om invitationerne skal være nøjagtigt ens,jeg ser det ikke som et problem at lave en direkte oversættelse. Men da de andre mener at den engelske version er vigtigst,så lav den danske version som en kopi.
Keff.
Okay, men mit danske invitation fylder altså lidt mere end det engelske. Håber det går.
Okay. mine to invitationer indeholder stort set det samme, så det er vel ikke noget jeg skal bekymre mig om når de læser det.
Er er nogle af jer der ved hvad "årsopgørelse" hedder på engelsk??
"income tax specification" tror jeg er fint nok,de ved sikkert hvad der menes.Joy skrev:Er er nogle af jer der ved hvad "årsopgørelse" hedder på engelsk??
Keff.
Jeg har kaldt det for tax assessment notice 2008, tror du mon ikke det er nok og forståeligt, slog det op i ordbogen.
Jeg ved det ikke,har ikke hørt din version før.Joy skrev:Jeg har kaldt det for tax assessment notice 2008, tror du mon ikke det er nok og forståeligt, slog det op i ordbogen.
Men ambassaden skriver selv:
• Original letter of invitation stating purpose of visit and duration of stay
• *Copy of sponsor’s passport
• *Latest income tax or payslip for 3 months
( * The last 2 documents are not required for business and organized tours.)
Keff
Okay, jeg retter det til Income Tax eller income tax specification.
Okay, har både sendt visum ansøgningen papirne og invitationsbrevet (+alle mine dokument papir) til min mand, som han så har modtaget og udfyldt. Han afleverede dem til den norske ambassade på Filippinerne i søndags, nu krydser jeg fingre og håber det lykkes og han får godkendt sin ansøgning.
Hvor lang tid tager behandlingstiden normal?? Jo en anden ting, min mand har allerede købt en rejseforsikring (selvom vi venter på svar fra ambassaden) gør det egentlig noget, at han har købt den før?? Og er det ikke noget med at rejseforsikringen skal dække alle schengen landene???
Og er der nogle der ved hvor lang tid der kan gå før jeg modtager spørgeskemaet fra US (men det modtager jeg vel kun, hvis det blir behandlet af US)??? Vil jeg derimod stadig modtage spørgeskemaet, uanset om hans visum blir behandlet hos ambassaden???
Håber på at få gode og fornuftige svar.
Hvor lang tid tager behandlingstiden normal?? Jo en anden ting, min mand har allerede købt en rejseforsikring (selvom vi venter på svar fra ambassaden) gør det egentlig noget, at han har købt den før?? Og er det ikke noget med at rejseforsikringen skal dække alle schengen landene???
Og er der nogle der ved hvor lang tid der kan gå før jeg modtager spørgeskemaet fra US (men det modtager jeg vel kun, hvis det blir behandlet af US)??? Vil jeg derimod stadig modtage spørgeskemaet, uanset om hans visum blir behandlet hos ambassaden???
Håber på at få gode og fornuftige svar.
Er der ikke snart nogle der kan komme med et svar, har virkelig brug for noget hjælp.
-
fundiver199
Ja rejseforsikringen skal dække alle Schengenlande. Det er helt ok m.h.t. myndighederne, at din mand har købt den allerede nu, men pengene vil jo være spildt, hvis han ikke får visum, eller hvis visum bliver forsinket. Så særlig klogt var det ikke.
Du får kun tilsendt spørgeskema, hvis sagen behandles af Udlændingeservice, og I så fald får du skemaet cirka 1 uge efter, at de har modtaget sagen fra ambassaden.
Forventet sagsbehandlingstid er højest 4 uger, hvis visum udstedes af ambassaden og cirka 4 måneder, hvis sagen sendes til Udlændingeservice.
Hvis du gerne vil vide, hvad der sker i sagen, så må du jo ringe til ambassaden og spørge dem om det.
Du får kun tilsendt spørgeskema, hvis sagen behandles af Udlændingeservice, og I så fald får du skemaet cirka 1 uge efter, at de har modtaget sagen fra ambassaden.
Forventet sagsbehandlingstid er højest 4 uger, hvis visum udstedes af ambassaden og cirka 4 måneder, hvis sagen sendes til Udlændingeservice.
Hvis du gerne vil vide, hvad der sker i sagen, så må du jo ringe til ambassaden og spørge dem om det.
Og mht invitationsbrevet, har jeg dog ikke sat nogen dato på hvornår han kommer herop, da vi ikke ved hvornår hans visum blir godkendt af ambassaden.
Har også hørt noget om at invitationsbrevet skal stemples hos den lokale politi station, kan det passe??? Skal jeg egentlig også have gjort det???
Jo, lige en sidste ting, når min mand er her på turistvisum, må han godt rejse til et anden schengenland, såsom Italien, for at besøge sin bror??? Kan han det, men han er her i DK???
Har også hørt noget om at invitationsbrevet skal stemples hos den lokale politi station, kan det passe??? Skal jeg egentlig også have gjort det???
Jo, lige en sidste ting, når min mand er her på turistvisum, må han godt rejse til et anden schengenland, såsom Italien, for at besøge sin bror??? Kan han det, men han er her i DK???
Datoer er underordnet indtil i har fået visum. Hverken du,din mand,ambassaden eller US ved hvornår visum blir udstedt..Joy skrev:Og mht invitationsbrevet, har jeg dog ikke sat nogen dato på hvornår han kommer herop, da vi ikke ved hvornår hans visum blir godkendt af ambassaden.
Jeg har ikke fået brevet stemplet,men gå ind på ambassadens hjemmeside,så skulle der være en "check-liste" du kan gå ud fra. Hvis der ikke står noget om stempling,så skal den ikke.
Ja schengen er schengen og man kan rejse frit inden for schengen landene.
Okay, fint men jeg har intet læst noget fra den norske ambassade på Filippinerne at nvitationsbrev skal stemples af politiet, jeg spørger mere fordi hvis nu jeg skal rejse hjem til Filippinerne og på tilbagevejen, fra Manila til København, og vi så mellemlander Amsterdam, kunne min mand blive stoppet af paspolitiet og han så skal vise sit invitationsbrev frem, så derfor undrede jeg mig over om det var nødvendigt at få et stempel fra politiet??
En anden ting jeg ville høre, angående de 90 dage min mand har ret til at være på turistvisum, den dag han rejser medregnes den dag med i de 90 dage, f.eks. hvis vi rejser d.31/1 (og på hans visum ansøgning under afgang står der 1/2-2010-1/1-2010) og han skal rejse hjem d.1.maj, dvs ialt 90 dage.
Men vi havde jo så tænkt at vi skulle søge om FS, mens han er her på turistvisum, så får han vel automatisk processuelt ophold?? Og skal han give ambassaden i sit hjemland besked om det?? Og hvad skal han gøre med sit flybillet, som så gælder op til 90 dage, skal han kontakte flyselskabet og forny det?? Jeg havde nemlig tænkt at bestille et tur/retur billet til ham med afbestilling, når nu alligevel han skal have det ændret pga. FS.
Håber nogle af jer der har erfaing med det her kan hjælpe mig.
En anden ting jeg ville høre, angående de 90 dage min mand har ret til at være på turistvisum, den dag han rejser medregnes den dag med i de 90 dage, f.eks. hvis vi rejser d.31/1 (og på hans visum ansøgning under afgang står der 1/2-2010-1/1-2010) og han skal rejse hjem d.1.maj, dvs ialt 90 dage.
Men vi havde jo så tænkt at vi skulle søge om FS, mens han er her på turistvisum, så får han vel automatisk processuelt ophold?? Og skal han give ambassaden i sit hjemland besked om det?? Og hvad skal han gøre med sit flybillet, som så gælder op til 90 dage, skal han kontakte flyselskabet og forny det?? Jeg havde nemlig tænkt at bestille et tur/retur billet til ham med afbestilling, når nu alligevel han skal have det ændret pga. FS.
Håber nogle af jer der har erfaing med det her kan hjælpe mig.