Først tak for al den gode information herinde! Det var en uvurderlig hjælp i forbindelse med visum ansøgningen til min, dengang, forlovede i oktober sidste år! Det gik forbløffende godt, men ansøgningen kom heller ikke forbi US, men blev behandlet på ambassaden i Ankara.
Siden da er jeg blevet gift med Pınar, og jeg har ved en tilfældighed selv fået job i Tyrkiet.
Vi kunne godt tænke os at prøve at søge visum med multiple entries i den maximale tid, så vi i det halve år kan tage til Danmark med kort varsel hvis muligheden skulle opstå. Der er blandt andet en 90 års fødselsdag og jul i den kommende tid.
Men hvordan forholder jeg mig til ansøgningen?
De spørger om Duration of stay i felt 25? Er det max. 90 dage? Og hvad med "Date of arrival" og "Date of departure" i felterne 30 og 31? Vi ved jo ikke pt. hvornår vi kommer og rejser igen. Det var netop planen at holde den mulighed åben.
Jeg overvejer at skrive 1. november 2009 til 29. april 2010. Det giver 180 dage. Men tvivlen gnaver.
Sidste år søgte vi visum 20.-31. december, men da flybilletten hjem (som vi på det tidspunkt overvejede at ændre) var den 26. december, fik vi kun visum til og med den 26. Jeg ser for mig hvordan Pınar tager til Ankara med flybilletter til min farmors fødselsdag i november og kun får visum til det ene besøg!
Er der andre der har forsøgt sig med multiple entries? Hvordan gjorde i? Og hvordan gik det?
Al hjælp modtages med kyshånd!
Venlige hilsen,
Peter