Er der nogen der har fået visum?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

keff

Re: Er der nogen der har fået visum?

Indlæg af keff » 02.08.2009 15:44:54

Heidi skrev:Vi søgte den 10 januar fra Marokko, og fik et ja 10 dage efter, jeg fik aldrig tilsendt et spørger skema.
De sagde at min mand skulle komme tilbage efter 10 dage og få svaret og det fik han.

Så kom han til dk i feb, vi søgte om fs den 5 marts, og 3 måneder efter vi vi også ja til det.

Vi har nok bare været utrolig heldige.

Hilsen Heidi
Hej Heidi.

Interessant at det gik så hurtigt med jer.
Har i boet sammen ?
Har din mand fået visum før?

Eller har i bare været heldige,som du siger?

Hvad gjorde i ved FS-ansøgningen,masser af billeder og dokumentation??

Min kone har ikke fået visum før og vi har ikke boet sammen,men vi fik også visum meget hurtigt , direkte fra ambassaden.

Så jeg vil nok kalde os heldige.

Keff.

Heidi
Geografisk sted: Danmark/marokko

Indlæg af Heidi » 02.08.2009 18:11:23

Keff:

nej vi havde ikke boedet sammen først og det var første gang vi søgte visum.

da vi søgte fs, søgte vi med dispensation pga af mit særbarn, men vi havde jo regnet med at vi så ville røge i 7 måneders bunken men det gjorde vi ikke, vi fik de efter 3 måneder, vi afleveret hverken billeder eller noget, kun ansøgning og bilag som de nu forlanger.

med turist visummet sendte jeg bare en invitation og jeg skulle også fremvise de 3 sidste lønsedler, så stillede de hurtig min mand nogen få spørgsmål også sagde de kom tilbage om 10 dage

heidi

keff

Indlæg af keff » 02.08.2009 18:30:07

Heidi skrev:Keff:

nej vi havde ikke boedet sammen først og det var første gang vi søgte visum.

da vi søgte fs, søgte vi med dispensation pga af mit særbarn, men vi havde jo regnet med at vi så ville røge i 7 måneders bunken men det gjorde vi ikke, vi fik de efter 3 måneder, vi afleveret hverken billeder eller noget, kun ansøgning og bilag som de nu forlanger.

med turist visummet sendte jeg bare en invitation og jeg skulle også fremvise de 3 sidste lønsedler, så stillede de hurtig min mand nogen få spørgsmål også sagde de kom tilbage om 10 dage

heidi
Okay Tak Heidi.

Det lyder meget som vores visumansøgning.

Vi har dog ikke søgt FS endnu.

Keff.

SAMI_VEJLE

Indlæg af SAMI_VEJLE » 02.08.2009 20:26:21

HEJ FOLKENS ....

SÅ FOR I LIGE MIN HISTORIE OGSÅ. ( DA JEG IKKE ER DEN ENESTE DER HAR OPLEVET LANGE VENTE TIDER)

JEG SENDTE EN INVITATION TIL MIN KONE VIA FAX TIL LIBANON ( BEIRUTH).

DEN MODTAGEDE DE D.23.3.2009 SÅ TOG DET DEM 3 DAGE AT VIEDERESENDE INVITATION VIDERE TIL US I DANMARK.

SÅ DEN 26.3.2009 MODTAGEDE DE INVITATION.

( HAR LIGE SIDEN DE MODTAGEDE INVITATION, HAR JEG HAFT RINGET EN GANG OM UGEN FOR AT HØRE DEM AF )

SÅ DEN 26.6.2009 FIK VI SÅ ET SPØRGESKEMA TILSENDT VIA EMAIL.

DEN 29.6.2009 FIK DE SPØRGESKEMAET VIA FAX TILBAGE.

( DE KRÆVEDE BILLEDER AF MIN KONE, OG HVOR VI VAR SAMMEN OSV. OG KOPI AF MIT PAS HVOR MANGE GANGE JEG HAR VÆRET I LIBANON FOR AT BESØGE HENDE)

SÅ STÅR PT STADIGVÆK OG AFVENTER ET VISUM, GAD VIDE HVORNÅR DET BLIVE UDSTEDET ET VISUM TIL OS.

HAR VENTET LANG TID NU, HAR SNART IKKE TÅLMODIGHED MERE...

PLANLÆGGEDE SÅ MANGE TING JEG SKULLE VISE MIN KONE HER I DANMARK, TROREDE AT VI FIK ET VISUM TIL 1 JULI ELLER 1 AUG. DET GÅR SIKKERT LANGT TID ENDNU.

OG FORRESTEN SKAL JEG MÅSKE STILLE 60000 KR SOM "depositum/SIKKERHED FOR MIN KONE"

JEG SYNTES GODT NOK DET ER TRÆLS OG AT DE IKKE KAN VÆRE BEKENDT MED AT DET TAGER SÅ LANGT TID MED AT UDSTEDE ET VISUM. (DET ER FULDSTÆNDIG TIL GRIN DET ER JO BARE ET VISUM MAND!!!!)

HAR VENTET I 4 MÅNEDER OG 7 DAGE, ER I GANG MED 5 MÅNEDE.

TRÆLS TRÆLS TRÆLS

HILSEN

SAMI.

PS. HVOR LANGT TID HAR I VENTET NU/ ELLER TIL I HAR FÅET ET VISUM

keff

Indlæg af keff » 02.08.2009 20:41:35

Hej Sami_vejle.

Det lyder ikke godt. Håber i snart får det skide visum ;-)

Men hvorfor skal du stille 60.000 kr som sikkerhed når i er gift,har jeg overset noget?

Det der har hjulpet mig da jeg var i lignende situation det var at spørge pænt efter "agt-indsigt". Skriv et brev og forklar dem på en pæn måde at du synes det er lidt mærkeligt at der går så lang tid og at du egentlig gerne vil se hvad der er sket i jeres sag.
Det kan få dem op ad stolen. Min kone fik visum næsten med det samme jeg bad om dem.

Keff.

SAMI_VEJLE

Indlæg af SAMI_VEJLE » 03.08.2009 18:05:22

SAMI_VEJLE skrev:HEJ FOLKENS ....

SÅ FOR I LIGE MIN HISTORIE OGSÅ. ( DA JEG IKKE ER DEN ENESTE DER HAR OPLEVET LANGE VENTE TIDER)

JEG SENDTE EN INVITATION TIL MIN KONE VIA FAX TIL LIBANON ( BEIRUTH).

DEN MODTAGEDE DE D.23.3.2009 SÅ TOG DET DEM 3 DAGE AT VIEDERESENDE INVITATION VIDERE TIL US I DANMARK.

SÅ DEN 26.3.2009 MODTAGEDE DE INVITATION.

( HAR LIGE SIDEN DE MODTAGEDE INVITATION, HAR JEG HAFT RINGET EN GANG OM UGEN FOR AT HØRE DEM AF )

SÅ DEN 26.6.2009 FIK VI SÅ ET SPØRGESKEMA TILSENDT VIA EMAIL.

DEN 29.6.2009 FIK DE SPØRGESKEMAET VIA FAX TILBAGE.

( DE KRÆVEDE BILLEDER AF MIN KONE, OG HVOR VI VAR SAMMEN OSV. OG KOPI AF MIT PAS HVOR MANGE GANGE JEG HAR VÆRET I LIBANON FOR AT BESØGE HENDE)

SÅ STÅR PT STADIGVÆK OG AFVENTER ET VISUM, GAD VIDE HVORNÅR DET BLIVE UDSTEDET ET VISUM TIL OS.

HAR VENTET LANG TID NU, HAR SNART IKKE TÅLMODIGHED MERE...

PLANLÆGGEDE SÅ MANGE TING JEG SKULLE VISE MIN KONE HER I DANMARK, TROREDE AT VI FIK ET VISUM TIL 1 JULI ELLER 1 AUG. DET GÅR SIKKERT LANGT TID ENDNU.

OG FORRESTEN SKAL JEG MÅSKE STILLE 60000 KR SOM "depositum/SIKKERHED FOR MIN KONE"

JEG SYNTES GODT NOK DET ER TRÆLS OG AT DE IKKE KAN VÆRE BEKENDT MED AT DET TAGER SÅ LANGT TID MED AT UDSTEDE ET VISUM. (DET ER FULDSTÆNDIG TIL GRIN DET ER JO BARE ET VISUM MAND!!!!)

HAR VENTET I 4 MÅNEDER OG 7 DAGE, ER I GANG MED 5 MÅNEDE.

TRÆLS TRÆLS TRÆLS

HILSEN

SAMI.

PS. HVOR LANGT TID HAR I VENTET NU/ ELLER TIL I HAR FÅET ET VISUM

MIN KONE HAR FÅET VISUM !!! :D :D :D IDAG DEN 3.8.2009 JUBII

keff

Indlæg af keff » 04.08.2009 17:27:47

Tillykke Sami.

Jeg kender følelsen,min kone kommer imorgen :shock:

Keff.

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 11.08.2009 13:32:42

min ukrainske kæreste har netop idag fået medelt, at hun får multiple entry visa igen - denne gang, som er anden gang hun har søgt, har de så ikke sendt hendes ansøgning til us (som de gjorde første gang), men blot givet det på ambassaden i kiev. også denne gang uden garantistillelse. hun skal afhente det indenfor 2 uger. ("processtid" på ambassaden - 2 uger)

sikken en lettelse.. vi var jo noget spændte/nervøse.

Besvar