Dansk Permanent opholdstilladelse/visum til USA?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sannepigen

Dansk Permanent opholdstilladelse/visum til USA?

Indlæg af Sannepigen » 21.07.2009 20:55:21

Hej,
vil bare høre om nogen af jer ved om man skal bruge visum til
at rejse på ferie til USA? Jeg er selv dansk, og har derfor dansk pas :) - og jeg skal ikke have visum, men min mand har venezolansk pas, har boet i DK over ti år, og
permanent opholdstilladelse.

Må han tage til USA på ferie og hvis ja, skal han så have visum? Eller hvad kræver det?

Ville være yderst taknemlige hvis nogen ved det og vil dele denne vide med os. På forhånd tak og god sommer :D.

Sanne.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Dansk Permanent opholdstilladelse/visum til USA?

Indlæg af Kim P. Nyberg » 22.07.2009 00:01:44

Prøv at gå ind Venezuelas udenrigsministeriums hjemmeside. Der må være nogle informationer dér om, hvorvidt han skal have visum.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

skaanebo

Re: Dansk Permanent opholdstilladelse/visum til USA?

Indlæg af skaanebo » 22.07.2009 07:15:01

Det er irrelevant, at han har permanent opholdstilladelse i Danmark - det er hans statsborgerskab, der er afgørende.

I øvrigt kan man ikke bare sætte sig på et fly til USA, heller ikke selv om man er visumfri. Man skal forud for rejsen melde sig til de amerikanske myndigheder og få en forhåndsgodkendelse til indrejse - det gøres online. Hvis ingen andre, vil USA's ambassade i København kunne gelejde jer videre.

Besvar