Gift med thai, afventer afgørelse
Gift med thai, afventer afgørelse
Kære alle,
Har brugt dette forum som aktiv læser længe. Tak til alle for dette sted at mødes, når man har mødt kærlighed udenfor DK
Jeg er nygift med Thaipige på 28 år. Jeg er selv 46.
JEG HAR POSITIVT NOK FÅET BREV OM AT VORES SAG ER ENKEL.
Hvorfor US kun siger 3 måneder - men jeg har særbærn, og har hørt at de sager tager 7 måneder at behandle.
Jeg elsker min kone, men frygter at US vil sige pro forma pga alder.
Skal jeg være nervøs ? Skal vi ?
Alt andet er intet problem ifm vores ansøgning, og hun er her i DK nu, på processuelt ophold, og det er anden gang hun er i DK på visa.
Jeg har besøgt hende 2 gange i Thai, og vi har kendt hinanden ca 8 måneder før vi giftede os i DK.
Har brugt dette forum som aktiv læser længe. Tak til alle for dette sted at mødes, når man har mødt kærlighed udenfor DK
Jeg er nygift med Thaipige på 28 år. Jeg er selv 46.
JEG HAR POSITIVT NOK FÅET BREV OM AT VORES SAG ER ENKEL.
Hvorfor US kun siger 3 måneder - men jeg har særbærn, og har hørt at de sager tager 7 måneder at behandle.
Jeg elsker min kone, men frygter at US vil sige pro forma pga alder.
Skal jeg være nervøs ? Skal vi ?
Alt andet er intet problem ifm vores ansøgning, og hun er her i DK nu, på processuelt ophold, og det er anden gang hun er i DK på visa.
Jeg har besøgt hende 2 gange i Thai, og vi har kendt hinanden ca 8 måneder før vi giftede os i DK.
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
Re: Gift med thai, afventer afgørelse
Hej Peder
Det er ikke kun aldersforskellen, der giver mistanke om proforma-ægteskab. Det er flere ting US kigger på.
F.eks.:
bor I på fælles bopæl
kommunikerer I på samme sprog
hvor godt kendte I hinanden, før I blev gift
har I været gift før og har du f.eks. været gift med en anden udlænding før, som så har opnået opholdstilladelse i Dk pga. jeres giftemål.
Hvis der er flere af de nævnte grunde, der gælder i jeres tilfælde, vil det så være afgørende, hvor godt I har dokumenteret jeres forhold.
Det vil sandsynligvis ikke være tilstrækkeligt bare at udfylde FA1 og vedlægge de dokumenter, der spørges konkret efter deri.
Hvis I f.eks. har boet sammen i din kones hjemland, skal du vedlægge huslejekontrakt eller andet bevis for, at I har boet sammen der.
I det hele taget er det en god ide at dokumentere så meget som muligt fra starten, for HVIS US efter de 3-7 måneder (eller mere) giver afslag (fordi de kun har haft de informationer, de kan få fra offentlige instanser og jeres ansøgning), så skal I til at klage over afgørelsen og bede om at få genoptaget jeres sag og SÅ komme med dokumentationerne
Så det bedste er at gøre det med det samme
Det er ikke kun aldersforskellen, der giver mistanke om proforma-ægteskab. Det er flere ting US kigger på.
F.eks.:
Hvis der er flere af de nævnte grunde, der gælder i jeres tilfælde, vil det så være afgørende, hvor godt I har dokumenteret jeres forhold.
Det vil sandsynligvis ikke være tilstrækkeligt bare at udfylde FA1 og vedlægge de dokumenter, der spørges konkret efter deri.
Hvis I f.eks. har boet sammen i din kones hjemland, skal du vedlægge huslejekontrakt eller andet bevis for, at I har boet sammen der.
I det hele taget er det en god ide at dokumentere så meget som muligt fra starten, for HVIS US efter de 3-7 måneder (eller mere) giver afslag (fordi de kun har haft de informationer, de kan få fra offentlige instanser og jeres ansøgning), så skal I til at klage over afgørelsen og bede om at få genoptaget jeres sag og SÅ komme med dokumentationerne
Der er 9 års forskel mellem min nigerianske mand og undertegende og derfor turde
vi ikke prøve de nationale regler, selvom jeg har et særbørn unde 15 år da vi forventer at komme i syltekrukken og min mand klare ikke at rulle tommelfingre i 1/2 år. Så jeg flytter til Sverige 1 august hvor han så tilslutter sig mig, for at gøre brug af EU reglerne da jeg belært herinde fra endvidere synes de sikre min ægtefælle bedre i fremtiden, og vi ikke har behov for noget nationalt interegrations program.
vi ikke prøve de nationale regler, selvom jeg har et særbørn unde 15 år da vi forventer at komme i syltekrukken og min mand klare ikke at rulle tommelfingre i 1/2 år. Så jeg flytter til Sverige 1 august hvor han så tilslutter sig mig, for at gøre brug af EU reglerne da jeg belært herinde fra endvidere synes de sikre min ægtefælle bedre i fremtiden, og vi ikke har behov for noget nationalt interegrations program.
Hej Anne,
Tusind tak for dit svar:-)
Ja, vi bor på samme bopæl.Selvfølgelig.
Vi taler engelsk flydende begge 2, og hun er endvidere begyndt at lære dansk.
Vi har kendt hinanden i 8 måneder inden ægteskab. Hun har været i DK 2 gange. jeg i Thailand 2 gange for at besøge hende.
Hun har været gift før. Jeg har ALDRIG været gift før.
Så set med mine øjne er det kun aldersforskel der kan være et problem.
Da vi var inde hos US og aflevere vores dokumenter spurgte jeg om de ville se billeder af os sammen, og det var ikke nødvendigt iflg US.
Alt omkring vores forhold kan selvfølgelig dokumenteres.
Kan da være jeg ser spøgelser - frygter blot afslag, jeg er pt. "stavnsbundet" i dyrt hus, kan ikke bare flytte til Sverige og bruge den løsning.
Skal jeg forstå dit svar således at jeg uopfordret skal sende dokumentation for vores samliv til US ?
Fortsat god dag til alle
Tusind tak for dit svar:-)
Ja, vi bor på samme bopæl.Selvfølgelig.
Vi taler engelsk flydende begge 2, og hun er endvidere begyndt at lære dansk.
Vi har kendt hinanden i 8 måneder inden ægteskab. Hun har været i DK 2 gange. jeg i Thailand 2 gange for at besøge hende.
Hun har været gift før. Jeg har ALDRIG været gift før.
Så set med mine øjne er det kun aldersforskel der kan være et problem.
Da vi var inde hos US og aflevere vores dokumenter spurgte jeg om de ville se billeder af os sammen, og det var ikke nødvendigt iflg US.
Alt omkring vores forhold kan selvfølgelig dokumenteres.
Kan da være jeg ser spøgelser - frygter blot afslag, jeg er pt. "stavnsbundet" i dyrt hus, kan ikke bare flytte til Sverige og bruge den løsning.
Skal jeg forstå dit svar således at jeg uopfordret skal sende dokumentation for vores samliv til US ?
Fortsat god dag til alle
Anne Alver skrev:Hej Peder
F.eks.:
bor I på fælles bopæl
kommunikerer I på samme sprog
hvor godt kendte I hinanden, før I blev gift
har I været gift før og har du f.eks. været gift med en anden udlænding før, som så har opnået opholdstilladelse i Dk pga. jeres giftemål.
I det hele taget er det en god ide at dokumentere så meget som muligt fra starten, for HVIS US efter de 3-7 måneder (eller mere) giver afslag (fordi de kun har haft de informationer, de kan få fra offentlige instanser og jeres ansøgning), så skal I til at klage over afgørelsen og bede om at få genoptaget jeres sag og SÅ komme med dokumentationerne![]()
-
Anne Alver
Hej Peder
Vi afleverede vores FS-ansøgning i august sidste år. Da vi afleverede gennemgik manden, der modtog den, en tjek-liste for at sikre at alt var der, så ud fra det, skulle det jo være en af de "hurtige" sager på max 3 måneder. Efter en måned fik vi at vide, at vi ku forvente en afgørelse inden for 7 måneder. Jeg begyndte at ringe ofte for at spørge sagsbehandleren, om der ku være en mulighed for at det kunnne gå hurtigere og hvorfor den egentlig var kommet i den 7-måneders bunke. Det var ført i november, det lykkedes at komme igennem på tlf til en sagsbehandler. Han havde lige fået den overgivet fra en anden. "Proforma" var det første ord han sagde, efter jeg havde opgivet udlændingenummeret. Jeg spurgte så, om de havde brug for noget dokumentation, vi skulle sende eller hvad? "Nej", var svaret, det behøvede vi ikke. For det var jo ikke en gang sikkert, at han ville tro det var proforma, for han havde jo ikke en gang set på sagen endnu, og han havde heller ik tid til det før marts (de 7 måneder). Da de 7 måneder var overskredet, havde vi fået en ny sagsbehandler, og da afgørelsen faldt, var det afslag. Til forskel for dig, havde vi mere end aldersforskel, der kunne give mistanke. (3 ting)
Du kan jo overveje, hvad der er bedst. Hvis du sender dokumenterne, er risikoen vel mindre!
Vi afleverede vores FS-ansøgning i august sidste år. Da vi afleverede gennemgik manden, der modtog den, en tjek-liste for at sikre at alt var der, så ud fra det, skulle det jo være en af de "hurtige" sager på max 3 måneder. Efter en måned fik vi at vide, at vi ku forvente en afgørelse inden for 7 måneder. Jeg begyndte at ringe ofte for at spørge sagsbehandleren, om der ku være en mulighed for at det kunnne gå hurtigere og hvorfor den egentlig var kommet i den 7-måneders bunke. Det var ført i november, det lykkedes at komme igennem på tlf til en sagsbehandler. Han havde lige fået den overgivet fra en anden. "Proforma" var det første ord han sagde, efter jeg havde opgivet udlændingenummeret. Jeg spurgte så, om de havde brug for noget dokumentation, vi skulle sende eller hvad? "Nej", var svaret, det behøvede vi ikke. For det var jo ikke en gang sikkert, at han ville tro det var proforma, for han havde jo ikke en gang set på sagen endnu, og han havde heller ik tid til det før marts (de 7 måneder). Da de 7 måneder var overskredet, havde vi fået en ny sagsbehandler, og da afgørelsen faldt, var det afslag. Til forskel for dig, havde vi mere end aldersforskel, der kunne give mistanke. (3 ting)
Du kan jo overveje, hvad der er bedst. Hvis du sender dokumenterne, er risikoen vel mindre!
Så må man have Sverige i baghånden.... Hvad var andre grunde til profoma mistanken mere end aldersforskellen?
-
fundiver199
Ja det bekræfter jo, hvad jeg har skrevet mange gange i forum. Nemlig at der ikke er tale om sagsbehandlingstid, når det drejer sig om ansøgninger om visum eller familiesammenføring, men derimod om ventetid.Anne Alver skrev:For det var jo ikke en gang sikkert, at han ville tro det var proforma, for han havde jo ikke en gang set på sagen endnu, og han havde heller ik tid til det før marts (de 7 måneder).
Og at systemet med "simple" og "komplicerede" sager om familiesammenføring dermed i praksis fungerer som et prioriteringssystem, hvor de sager, der rubriceres som "komplicerede", ganske enkelt ligger og samler støv i væsentligt længere tid, før der overhovedet er nogen, der kigger på dem.
Og hvis man ikke gider at finde sig i, at ens liv bliver sat på hold i 7 måneder, fordi Udlændingeservice altid er bagud med deres arbejde, ja så må man altså, som krikris siger, søge efter EU-reglerne.
Sku da rigtigt uhyggeligt det her.
Jeg er spændt på at høre hvorfor US mente at din sag var proforma. :-O
Forstår dog ikke deres manglende interesse i at modtage yderligere dokumentation, lyder som om de allerede havde taget deres beslutning.
Ikke ligefrem god service ....
Hvad gjorde du efter afslaget ? Klagede og til hvor ?
Eller brugte du Sveriges løsningen.
I min egen sag talte jeg med US igår, og de ventede på svarbrev fra min ekskæreste som jeg har et barn med - dette havde de nu ventet på i en måned.
Tog straks dialog med eks'en, som sagde at hun da havde sendt brevet for 3 uger siden, og selv afleveret på posthuset i lyngby... hmmm hvem skal jeg tro på
Postvæsenet - Ulændingeservice-ekskonen HAHAHA
Min fremtid med den jeg elsker i hænderne på ovenstående......
Forstår dog ikke deres manglende interesse i at modtage yderligere dokumentation, lyder som om de allerede havde taget deres beslutning.
I min egen sag talte jeg med US igår, og de ventede på svarbrev fra min ekskæreste som jeg har et barn med - dette havde de nu ventet på i en måned.
Tog straks dialog med eks'en, som sagde at hun da havde sendt brevet for 3 uger siden, og selv afleveret på posthuset i lyngby... hmmm hvem skal jeg tro på
Postvæsenet - Ulændingeservice-ekskonen HAHAHA
Min fremtid med den jeg elsker i hænderne på ovenstående......
Send altid breve til US rekommenderet for så skal de skrive under på at de har modtaget brevet og du en kvittering på at det er nået frem. De er jo åbnetbart meget overbebyrdet med arbejde så vi må jo hjælpe dem med at holde lidt orden i papirdyngerne 
hejsa,krikris skrev:Send altid breve til US rekommenderet for så skal de skrive under på at de har modtaget brevet og du en kvittering på at det er nået frem. De er jo åbnetbart meget overbebyrdet med arbejde så vi må jo hjælpe dem med at holde lidt orden i papirdyngerne
jeg er helt enig - men mistænker for en gangs skyld ikke US - måske i denne sag, mest min ekskone. Eks'er har sjældent en interesse i at det går en godt i det nye liv
Hej,
Jeres alderforskel alene burde ikke give anledning til afvisning af familiesammenføring. Min kone er 28 og jeg selv er 42. Vi fik FS i forgårs... Det tog 3 mdr selvom jeg har et særbarn. Alt i alt gik det hele glat, og jeg har faktisk kun positive oplevelser med US..
Jeres alderforskel alene burde ikke give anledning til afvisning af familiesammenføring. Min kone er 28 og jeg selv er 42. Vi fik FS i forgårs... Det tog 3 mdr selvom jeg har et særbarn. Alt i alt gik det hele glat, og jeg har faktisk kun positive oplevelser med US..
biggu skrev:Hej,
Hej
Stort tillykke til jer begge - håber vi snart er i samme situation.
Jeg modtager faktisk også positiv service fra US - dem jeg har talt med, han langt størstedelen været flinke og hjælpsomme.
På nær de forfærdelige ventetider, som i øvrigt bør nedbringes, både på visum, og FS, synes jeg flere fra US ønsker at gøre en forskel.
Tak for dit svar, og tillykke med at i fik jerres FS i hus
Hej,
Tak og Velbekom
. Og når du så skriver at US mener din sag er enkel. Dvs du opfylder alle krav, alle papirer er i orden og I er kommet i selvbetjenings bunken, så har I absolut intet at frygte. Jeg tror ikke man kan udelede at man automatisk ender i nogen 7 mdrs bunke, fordi man har et særbarn. Jeg har hørt om mange med særbørn som har fået en hurtig afgørelse..
Held og lykke med det
Tak og Velbekom
Held og lykke med det
-
Anne Alver
Ja, vi klagede og bad dem også genoptage sagen. Jag har skrevet om det her på Forum:peder skrev:Sku da rigtigt uhyggeligt det her.
(
viewtopic.php?f=6&t=3074&start=15
Og en tilføjelse til det: I går modtog jeg et brev (mit navn på), hvor der står: Du har fået opholdstilladelse i Danmark.....
Troede ellers jeg havde haft det siden min fødsel
Men det er selvfølgelig (endnu) en fejl fra US. Min mand rejste til Tyrkiet på ferie forleden, og han var selvfølgelig først hos US og bede om Tilbagerejsetilladelse. Så det er jo nok fordi, det vil være mere sikkert at sende brevet til mig, at de har gjort det, men jeg synes da godt de kunne have skrevet hans navn et sted
-
Anne Alver
Og vi var lige ved at flytte til Sverige. Efter vores EU-ansøgning, klage, genoptagelse, var der jo igen en ventetid.
Da vi så endelig fik et brev, var det endnu en Tilsigelse: mød op inden 14 dage med dit pas.
Det samme som min mand fik før afslaget.
Så vi regnede med, at det igen var et afslag. Andre der havde fået tilladelse, havde jo fået et brev, hvor der stod om, at hvis den danske ægtefælle stillede garantien bla bla bla.
Derfor tænkte vi, at så må vi jo flytte til Sverige.
Det er trods alt nærmere end Tyrkiet, og jeg kan nemmere passe firma og famile.
Men denne gang ville vi ikke fare hen til US. Denne gang ville vi komme i sidste øjeblik (inden 14 dage), så vi kunne nå at ordne det hele med Sverige (bolig, registrering, visum til min mand).
Den dag jeg havde tænkt mig at tage over og registrere mig i Sverige, tog jeg mine svenske kroner i lommen om morgenen, men ville dog lige ringe til sagsbehandleren, som havde sin telefontid den formiddag, for at høre til vores ansøgning.
Hun spurgte: har I ikke fået et brev? Jo, men der stod jo ikke, hvad det handlede om. Hun kan jo ikke meddele et afslag i telefonen, men efterhånden fik jeg da ud af hende, at der også var det brev med sikkerhedsstillelsen. De syntes bare, at de ville skrive 1 brev til os, så vi ikke blev forvirrede.
Sverige blev aflyst og min mand ringet op af mig: tag hen til US nu!!
Det samme som min mand fik før afslaget.
Så vi regnede med, at det igen var et afslag. Andre der havde fået tilladelse, havde jo fået et brev, hvor der stod om, at hvis den danske ægtefælle stillede garantien bla bla bla.
Derfor tænkte vi, at så må vi jo flytte til Sverige.
Det er trods alt nærmere end Tyrkiet, og jeg kan nemmere passe firma og famile.
Men denne gang ville vi ikke fare hen til US. Denne gang ville vi komme i sidste øjeblik (inden 14 dage), så vi kunne nå at ordne det hele med Sverige (bolig, registrering, visum til min mand).
Den dag jeg havde tænkt mig at tage over og registrere mig i Sverige, tog jeg mine svenske kroner i lommen om morgenen, men ville dog lige ringe til sagsbehandleren, som havde sin telefontid den formiddag, for at høre til vores ansøgning.
Hun spurgte: har I ikke fået et brev? Jo, men der stod jo ikke, hvad det handlede om. Hun kan jo ikke meddele et afslag i telefonen, men efterhånden fik jeg da ud af hende, at der også var det brev med sikkerhedsstillelsen. De syntes bare, at de ville skrive 1 brev til os, så vi ikke blev forvirrede.
Sverige blev aflyst og min mand ringet op af mig: tag hen til US nu!!