Dokumenter i sort hvidt eller farve??
Dokumenter i sort hvidt eller farve??
skal pas og ægteskabspapir være med farve alle sort og hvidt plis alle de dokumenter man vedlægger??
Har i ellers vedlagt noget specielt? jeg skal også kopiere en masse idag:)
Så skal vi søge næste uge, vi er vildt spændte på hvor langtid vores sag skal tage, i Sverige gik der et halvt år inden!!!
Har i ellers vedlagt noget specielt? jeg skal også kopiere en masse idag:)
Så skal vi søge næste uge, vi er vildt spændte på hvor langtid vores sag skal tage, i Sverige gik der et halvt år inden!!!
-
fundiver199
-
fundiver199
Idag var vi inde på udl.styrelsen. en hær af mennesker var troppet op. Det var vildt svært at trække et nr.
Nå men vi afleverede alle papir.
Pas
Vielsesattest
Lejekontrakt
gamle regninger
billeder
alt mulig bevis fra læge, tandlæge, kørekort i sverige.
El. regninger.
Så vi lagde det pænt 2 to mapper.
Damen synes der var ordnen i sagerne og det var nemmere for dem på den måde.
Så fik min mand et stempel i sit pas om at han gerne må blive i DK indtil sagen er iorden.
skal han vente med at arbejde til han får sygesikring??
Nå men vi afleverede alle papir.
Pas
Vielsesattest
Lejekontrakt
gamle regninger
billeder
alt mulig bevis fra læge, tandlæge, kørekort i sverige.
El. regninger.
Så vi lagde det pænt 2 to mapper.
Damen synes der var ordnen i sagerne og det var nemmere for dem på den måde.
Så fik min mand et stempel i sit pas om at han gerne må blive i DK indtil sagen er iorden.
skal han vente med at arbejde til han får sygesikring??
Nej, hvis han har søgt om opholdsbevis efter EU-retten, må han begynde at arbejde i Danmark med det samme - men han får altså ikke noget dansk cpr.-nr. eller skattekort, før opholdsbeviset er udstedt, og I har været en tur omkring Folkeregistret, så problemet kan være at finde en arbejdsgiver, der er parat til at ansætte ham, når han ikke har noget dansk cpr.-nr.
Iht. til skat, skal arbejdsgiveren blot indberette oplysninger med personens navn og adresse, hvis han/hun er udlænding og ikke har CPR-nr.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=221050
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=221050
Det bliver godt nok noget kompliceret nu - jeg troede, I allerede var flyttet til Danmark.
For din mand må ikke arbejde i Danmark, hvis han stadig er bosat i Sverige. Han er nødt til at flytte sin adresse til Danmark først, førend han må arbejde i Danmark.
Så enten må I se at flytte adresse fra Sverige til Danmark, eller også må din mand vente med at arbejde i Danmark, indtil I faktisk er flyttet.
For din mand må ikke arbejde i Danmark, hvis han stadig er bosat i Sverige. Han er nødt til at flytte sin adresse til Danmark først, førend han må arbejde i Danmark.
Så enten må I se at flytte adresse fra Sverige til Danmark, eller også må din mand vente med at arbejde i Danmark, indtil I faktisk er flyttet.