Gifte sig med Polsk pige og bo i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

manman

Indlæg af manman » 20.01.2009 22:41:28

Jeg har ikke set nogle eksempler hvor det har hjulpet at have et barn sammen. Hvis ikke man lever op til kravene får man afslag og her hjælper det ikke at man har barn sammen. Jeg er overbevist om at de kigger efter hvor de kan give afslag i stedet for at se på helheden.
Det er faktisk grotesk at de kan afvise en mor hvor barnet og faren jo kan være i Danmark. Problemet er nok at der aldrig er nogle der har taget "sagen" hele væren igennem systemet. Det tager jo en del år.

Er der andre der kender den sag?

Min kone fik selv afslag pga. 24 års reglen selv om hun var gravid i 6 måned. Endda selv om hun havde været indlagt 3-4 gange pga. graviditetsproblemer. Hun fik 14 dage til at forlade Danmark. Det var før de var i EU.
Det skal ikke skræmme jer, da I har EU reglerne. Mig bekendt kan i godt søge FS mens i har den anden opholdstilladelse.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.01.2009 17:42:09

manman skrev:Jeg er overbevist om at de kigger efter hvor de kan give afslag i stedet for at se på helheden.
Det tror jeg du har fuldstændig ret i. Den politisk bestemte opgave for Udlændingeservice er ikke at foretage en neutral sagsbehandling, men derimod at finde på begrundelser for at give afslag i så mange sager som muligt. Desværre.

Jeg er også enig i, at behandlingen af tværnationale par, som har børn sammen, eller hvor kvinden er gravid, er totalt uanstændig. At have barn med en dansk statsborger burde af hensyn til barnet helt automatisk give ret til en opholdstilladelse i Danmark, hvis man ikke er eftersøgt terrorist eller lignende. Punktum.

Men desværre er det ikke det menneskesyn, som har været fremherskende i Danmark siden 2001.

Erling
Geografisk sted: Danmark (Randers)

Indlæg af Erling » 26.01.2009 16:14:13

Ok ringede til Statsforvaltningen idag, for at høre om ophold for egne midler!.
Fik at vide at det var muligt, hvis hun kunne stille ca. 6000kr til rådighed hver måned, det der svarer til start hjælp. Men efter at have snakket med hende, kom jeg til at tænkte på, at hvis der skulle være 6000kr, for hver måned. så skal der sørme stå mange penge for 5 års opholdstilladelse. med mindre der hele tiden står et godt beløb.
Jeg mener 6000kr x 12 måneder = 72000kr. bare for et år!

Ringer til dem igen imorgen!

Hvordan oplevede i dette ManMan???

På forhånd tak

Erling

manman

Indlæg af manman » 27.01.2009 11:31:56

Altså, jeg tog ind til dem med en udskrift (kontoudtog) med 64.000 kr. og det gav 5 års opholdstilladelse. Det var bare et stykke papir så jeg kunne herefter bruge pengene. De sagde reelt set at hvis man havde mindre penge ville man få en kortere periode.
Som sagt er der ingen der kan garantere sig langt fremme i tiden og jeg tror de betragter at hvis man kan klare sig det første år så får man en tilladelse (som så typisk gives for 5 år.)
Jeg ved der var en del andre der benyttede dette og jeg har aldrig hørt om andre som skulle stille mere end de 64.000, som nu er blevet til 72.000.
Jeg troede jeg i sin tid kunne vise min løsseddel for derfor at bevise at vi kunne klare os selv (Playboy-direktiv) - men den gik ikke.

Bliver spændende at se hvad de siger.

Erling
Geografisk sted: Danmark (Randers)

Indlæg af Erling » 28.01.2009 21:52:19

Godt så fik jeg tid til at skrive. Snakkede med statsforvaltningen og fik nohget interessant at vide. Hvis hun kunne fremvise en check fra en bank eller konto med ca. kr. 71.300, vil hun kunne få registrerings og ophold på baggrund af egne midler. På denne baggrund kunne hun så blive, indtil hun søgte ophold på andet grundlag, dvs. hun fik arbejde eller studerede.
Så skulle hun ned og søge på ny. Det var interessant.
Og vi kunne bare komme forbi, så skulle de nok hjælpe med at udfylde papirer. Hmm, tænker jeg. Vi stiller egne midler, søger igen når hun skal arbejde/studere, hun søger igen efter, med egne midler, kan det bare køre i ring.

Om ikke andet er det godt nyt for mig, synes det ville nemere hvis hun kunne være her hele tiden. Så kunn vi få mere ro til at ordne bryllup og familie sammenføring.

Håber denne oplysning kan være til gavn få andre, det er da en hurtig og sikker måde at komme tæt på hinanden med. Jeg bliver ved med at skrive i denne tråd så længe jeg har noget nyt, som kan hjælpe andre.
Og kom endelig med kommentare og debat!!

Mvh. Erling :D

manman

Indlæg af manman » 29.01.2009 19:19:56

Ja, så er det stadig lige så simpelt som dengang vi søgte. Dengang skulle vi dog også have en sygeforsikring som dækkede de første 3 måneder (tror det var 3 mdr.). Vi købte en billig (100$) forsikring online over nettet hvor man kunne printe beviset.

Faktisk har statsforvaltningen ikke så meget styr på det. Min kone fik et kort som både er opholds- & arbejdstilladelse selvom de I papiret skrev at det kun var en opholdstilladelse. Så hun har ikke søgt igen da hun fik arbejde. Faktisk skulle arbejdsgiveren (kommunen) også søge om tilladelse men dette gik kommunen nu heller ikke op i. Hun nåede aldrig at se nogle papirer.

Som jeg læser de nye regler for Statsborgere i de nye EU-lande, så er det ikke altid man skal ansøge igen hvis man får arbejde:

Det følgende gælder, hvis ansættelsen er dækket af en overenskomst:

* Arbejdsforholdet skal ikke anmeldes til Udlændingeservice, men arbejdstageren skal - som arbejdstagere fra andre EU-lande - søge om registreringsbevis hos Statsforvaltningen.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/b ... sbasen.rss

- Registreringsbeviset er vel det man får i første omgang.

Så hvis man ellers har eller kan skaffe disse penge midlertidigt er det godt og nemt.

Besvar