Kan man regne med US?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Dalajne
Geografisk sted: Tyrkiet

Kan man regne med US?

Indlæg af Dalajne » 08.01.2009 12:54:27

Hej alle.
Nu bliver jeg nødt til at komme ud med dette. For går bare og tænker over det for mig selv konstant. VISUM! Min kæreste og jeg har nu ventet på det visum i 9 uger. Ved godt at det ikke er nær så lang tid, som andre har ventet. Men jeg snakkede med US mandag, hvor en dame fortalte mig der ikke ville gå længe før jeg ville få et spørgeskema. Og jeg skulle regne med en afgørelse, inden for 2-4 uger. Onsdag ringede jeg så igen, for at høre om de havde sendt spørgeskemaet afsted. Jeg snakkede så med en anden venlig dame, og hun sagde: Kan ikke love vi sender det ud i denne her uge. Men nok næste uge.

Det jeg bare ville høre om er. Er der andre af jer, der før har fået samme melding, i vil modtage det nok næste uge. Men alligevel ventet flere uge derefter? Dvs. Kan jeg stole på hvad US siger, når de siger. Du skal nok regne med at få spørgeskema i næste uge. Og en afgørelse, inden 2-4 uger. Er det noget jeg kan regne med? eller er der andre der har andre erfaringer med dette? Håber i kan hjælpe mig i min fortvilelse.

Mvh Line

gulabese
Geografisk sted: Danmark/Tyrkiet

Indlæg af gulabese » 08.01.2009 13:31:50

Hejsa...

Vi søgte den 02/09/08 og det visum er stadig ikke gået igennem endnu..US modtog bankgaranti min bankgaranti den 23/12 og har så fået at videre at der nok går et par uger endnu inden de giver ambassaden i ankara besked!!!
Jeg fik først mit spørgeskema i 12 uge. og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg ringede til US iog rykkede efter det og hver gang var svaret" vi sender det i denne her uge"...men der skete aldrig noget..så nej desværre kan man ikke helt stole på dem...eller det har jeg i hvert fald ikke kunnet..

Og jeg er et stort nervevrag som ikke kan sove om natten og tænker på det visum 24 timer i døgnet..vi havde søgt til den 18/12, men det nåede vi ikke..håber bare snart de giver ambassaden besked om at jeg har stillet bankgaranti...Min forlovede skulle jo gerne nå at være her i bare noget tid inden han skal tilbage og begynde på sit arbejde igen..

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 08.01.2009 13:43:53

er det rigtigt? Jeg synes godt nok at de er alt alt for sløve derinde med US. Ved ikke hvad det er de laver derinde. Men det går bare alt for langsom efter min mening. Kunne forstå det skulle tage så lang tid, hvis det var opholdstilladelse man søgte. Men det er et BESØG af ens kæreste. Fordi man gerne vil være sammen med ham, og fordi han også skal se hvordan jeg lever. Jeg har jo set hans land mange gange nu! vil da også vise mit liv frem. Synes godt nok at det er for dårligt at give falske meldinger af us. Endelig tror man der sker noget. Men det hele bliver bare vved med at stå stille. Jeg synes virkelig at det er forkasteligt. Ja jeg kunne blive ved!!

Ja mit problem er jo også at min kæreste også skal tilbage at arbejde. For det er jo i sæsonen han kan tjene mange penge. og han har også en arbejdskontrakt med sit arbejde. Men havde da aldrig troet at det ville være et problem, da vi søgte i slutningen af oktober.

Men hvis du har sendt spørgeskema, og bankgaranti tilbage ringer du da bare til ambassaden i ankara! De må da kunne se det i deres system.. Og så give jer visum. Eller er din forlovede fra tyrkiet?

jeg kan heller ikke tænke på andet end det visum. Men hvis i søgte 02/09. Har i da også ventet i mere end 9 uger?

gulabese

Indlæg af gulabese » 08.01.2009 14:10:48

Ja vi har ventet mere end 9 uger..fik som sagt spørgeskemaet i uge 12 og derefter er jeg holdt op med at tælle uger!!!

Ambassaden i ankara vil overhovedet ikke hjælpe...får at vide hver gang at de sender et brev til min forlovede når han får sit visum..og så smækker de på.. Men har fået at vide at jeg skal spørge efter Ea Andersen næste gang jeg ringer til Ambassaden..men han bor altså i øst tyrkiet hvor der ligger flere meter sne og hvor posten ikke når frem..så han kan får aldrig det brev..

Talte med US for 2 dage siden og her sagde de at der nok ville gå et par uger endnu...

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 08.01.2009 14:15:01

Nej det kan jeg godt se. Hvor i tyrkiet er han fra?

Det er altså meget frustrerende!
Må jeg spørge hvad du ringede og sagde til US da du skulle have dit spørgeskema?

gulabese

Indlæg af gulabese » 08.01.2009 16:02:23

Han er fra Van..

Jeg sagde bare at jeg ikke kunne forstå at jeg ikke havde modtaget noget fra dem endnu og så fik jeg bare at vide at det jo ikke altid er at de sender noget spøgeskema...det sagde de hver gang, men til sidst var der dog en dame som sagde at jeg skulle have et og hun ville rykke for et...det sagde hun 3 gange og til sidst så kom det så..

sanner_wt
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

..

Indlæg af sanner_wt » 08.01.2009 16:34:05

Puha jeg føler virkelig med jer.. Jeg har selv prøvet at vente 3 måneder på visum til min tyrkiske kæreste og det synes jeg var længe... men der skete da i det mindste noget hele tiden. Men det jeg vil sige er... Når først i har fået en afgørelse fra US, så se at få overtalt ambassaden til at i må komme og hente det. Vi fik afvide af US at vi havde fået visummet, men på ambassaden bad de os om at vente på det skide brev. Vi ventede og ventede, men brevet kom jo ikke. Til sidst ringede jeg til ambassaden og simpelthen græd af frustration og de fortalte os så at vi kunne komme og hente visummet og hvad vi skulle medbringe. For det eneste der står i brevet er jo hvad for nogle papirer vi skal medbringe. Og alle ved jo at det er flybilleter, rejseforsikring, pasfotos og pas. Det er sku da urimeligt at man skal vente på sådan en latterlig besked med posten. Det kan de da fortælle i telefonen når man ringer fra 15. gang... Som om man ikke har ventet længe nok på alt det andet fra US..

Håber det bedste for jer
Mvh Sandra

Ps. Jeg tror det var ca. en måned der gik efter min kæreste havde fået sit visum før brevet dukkede op på hans tyrkiske adresse. Tænk sig at de ville have haft os til at vente på det..

Dalajne

Indlæg af Dalajne » 08.01.2009 17:21:05

Lidt pudsigt at jeg lige skrev det her indlæg idag!

For gæt hvad der lige er kommet ind ad døren.
ANSØGNINGSSKEMA! :D

er bare så glad. Så nu håber jeg bare det hele går hurtigt. Og vi får visum!

jerry

Hejsa

Indlæg af jerry » 08.01.2009 17:22:59

Hejsa.
Ja lad endelig være med bare at vente paa brevet fra ambassaden, min mand fik sit förste visum d.23/12-07.....og vi har sjovt nok stadig ikk modtaget noget brev, eller ikk fra de efterfölgende gange hvor vi han har faaet visum.
Det er rigtig som Sanner skrev at det er de ting man skal medbringe og bare tegne en forsikring der dækker mere end hvad İ har sögt om, men ellers er det noget İ kan orden i Ankara hvis det ikk er som de vil have det paa ambassaden, det gjorde vi sidste gang vi sögte da vi havde tegnet for for faa dage.
Men ja som nævnt som för, saa ring og spörg efter Ea Andersen eller en anden dansk konsulent, for de tyrkiske er fuldstændig ligeglade.
Den sidste gang vi sögte visum til min mand, snakkede de saa grimt til mig og smækkede bare paa naar jeg ringede til dem. Til sidst maatte jeg bruge min livline, Ea Andersen, som de andre gange vi havde sögt.
Jeg fik hende i röret og vrælede af arrigskab og fortalte hende hvordan de havde opfört sig, hun sagde at det hörte ingen steder hjemme og at hun ville ringe tilbage til mig. En halv time efter ringede hun saa tilbage og undskyldte mange gange paa ambassadens vegne og fortalte at vi havde faaet visum, og da det var den tyrkiske dame jeg snakkede med sagde hun at det kunne tage flere maander for de havde travlt...... saa det er ligesaa meget et spörgsmaal om vilje fra deres side.
Naah men da vi saa kom til ambassaden for at hente min mands visum, sagde hende der ordnede det, at det altsaa ikk hjalp at hans kone ringede og græd og sladrede til en dansk konsulent og at hun ville göre alt hvad der stod i hendes magt for at han ikk ville faa visum hvis han sögte igen :shock: ......De har en helt anden indstilling til tingene dernede og der er der virkelig mange skrankepaver(har boet der i 2 aar)og ens taalmodighed bliver virkelig sat paa en pröve ha ha

jerry

hej

Indlæg af jerry » 08.01.2009 17:33:37

Hov havde ikk set at du havde skrevet at du havde modtaget spörgeskemaet idag...det er da superfedt, saa föler man da at der sker noget trods alt :lol:

Besvar