Sikkerheds stillelse regler?
Sikkerheds stillelse regler?
Hej alle.
Mig og min kæreste er unge (24 og 28 år), og synes det virker helt urealistisk at skulle skrabe 100.000 sammen for, at han kan komme til DK.
Hvordan har I andre gjort?
Og er det korrekt, at man kan få beløbet nedsat, hvis han består de to danskprøver? Ellers noget man kan gøre?
Øv, hvor jeg synes det er trist med alle disse besværlige regler. Synes det er sejt i alle kæmper.
På forhånd tusind tak for jeres svar.
Mig og min kæreste er unge (24 og 28 år), og synes det virker helt urealistisk at skulle skrabe 100.000 sammen for, at han kan komme til DK.
Hvordan har I andre gjort?
Og er det korrekt, at man kan få beløbet nedsat, hvis han består de to danskprøver? Ellers noget man kan gøre?
Øv, hvor jeg synes det er trist med alle disse besværlige regler. Synes det er sejt i alle kæmper.
På forhånd tusind tak for jeres svar.
Re: Sikkerheds stillelse regler?
mange stiller en garanti, men det afhænger jo af ens bank, hvilke vilkår, men det er helt OK at gøre
ja, beløbet falder efter prøver, det ikke noget man ''kan'', men det gør det - derudover kan man ikke gøre noget
derudover er det jo betragtelig beløb der går til ansøgning, og dansk prøve koster ca. 2.600 pr stk
dog er der også besparelse iform af skattefradrag for ægtefællen
ja, beløbet falder efter prøver, det ikke noget man ''kan'', men det gør det - derudover kan man ikke gøre noget
derudover er det jo betragtelig beløb der går til ansøgning, og dansk prøve koster ca. 2.600 pr stk
dog er der også besparelse iform af skattefradrag for ægtefællen
Prøv at kigge på om ikke EU reglerne vil være en god mulighed for jer.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... U-reglerne
http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... U-reglerne
Tusind tak Dorthe.
Det vil sige, at hvis vi fx. flytter til Sverige i en periode på min. 3 måneder, så vi kan efterfølgende flytte til Danmark uden regler om sikkerheds stillelse osv?
Men, vi skal være gift eller have været sammen i mindst 18 måneder?
Forudsat at vi begge så arbejder eller studerer i Sverige?
Igen tusind tak.
Det vil sige, at hvis vi fx. flytter til Sverige i en periode på min. 3 måneder, så vi kan efterfølgende flytte til Danmark uden regler om sikkerheds stillelse osv?
Men, vi skal være gift eller have været sammen i mindst 18 måneder?
Forudsat at vi begge så arbejder eller studerer i Sverige?
Igen tusind tak.
Er selv familiesammenført efter danske regler, så vil forslå du får info fra nogen der har brugt EU reglerne. Se f.eks. denne gruppe på facebook https://www.facebook.com/groups/9702631 ... ?ref=br_rs Hvor der i gruppens filer ligger en TRin for trin vejledning.
Tusind tak Dorthe.
Fandt allerede en del hjælp på Google i går med EU-reglerne. Tak.
Jeg håber det lykkes.
Fandt allerede en del hjælp på Google i går med EU-reglerne. Tak.
Jeg håber det lykkes.
Held og lykke