Hej allesammen.
Jeg har indgivet min ansøgning om fs. Jeg har bemærket følgende i min lejekontrakt :
"Benyttelse: Det lejede må ikke uden udlejerens skriftlige samtykke benyttes til andet end :
Beboelse for lejer: "
Betyder det at min mand, som jo vil være en del af min husstand, ikke kan flytte ind hos mig ? Er det kun mig der må bo der ? Det er et 2 værelses lejlighed.
Og vil udlændingestyrrelsen give afslag på dette baggrund?
Vil det være en ide at få kontrakten rettet af udlejer eller ? Skal man så skrive under på ny eller kan vi blot rette i den kontrakt vi har ?
Hvad tænker i ? Jeg er begyndt at blive lidt nervøs over den sætning.
Boligkrav , privat leje
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Boligkrav , privat leje
Det betyder, at du ikke må drive erhverv i lejemålet. Du vil jo stadig benytte den til beboelse, uanset om du bor der med eller uden din ægtefælle.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Når, så der behøver egentlig ikke stå til beboelse for lejer og dennes husstand. ? Det kan være jeg har misforstået det , troede bare der menes at det kun er lejer der må bo der.
Min udlejer tilbød at lave et tillæg hvor min mand kan komme på som lejer også, men han er jo stadig i udlandet, så det kan ikke blive aktuelt endnu.
Min udlejer tilbød at lave et tillæg hvor min mand kan komme på som lejer også, men han er jo stadig i udlandet, så det kan ikke blive aktuelt endnu.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, det er ikke nødvendigt. Boligreguleringsloven § 52a sætter et loft på 2 personer pr. beboelsesrum, dog undtagen hvis det er lejers ægtefælle eller børn, som forøger husstanden. I bliver jo foreløbig kun 1 person pr. beboelsesrum, så du kan tage det helt roligt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG