Visum inden for 15 dage?
Visum inden for 15 dage?
Hej alle,
Jeg havde spørgsmål til visum til ægtefæller.
Er det rigtigt forstået, at ægtefæller har krav på visum hvis det er en ægtefælle? Og det andet var, at de siger 15 dage, er det hverdage eller total antal dage (inkl weekend)?
Tak.
Jeg havde spørgsmål til visum til ægtefæller.
Er det rigtigt forstået, at ægtefæller har krav på visum hvis det er en ægtefælle? Og det andet var, at de siger 15 dage, er det hverdage eller total antal dage (inkl weekend)?
Tak.
Re: Visum inden for 15 dage?
Tak for linket Skaanebo, der står 15 kalender dage.
Men nu er der en ting jeg ikke forstår. Ifølge linket står der følgende:
"If the travel destination is one Member State, that Member State's consulate must deal with the application."
Jeg har jo valgt Danmark, København som destination i travel documents til visum. Du sagde at det betyder intet, men her står der vel noget andet? Jeg har valgt at benytte EU reglerne og bor i Sverige, men hvis destination er Danmark, kan visum blive afvist???
Men nu er der en ting jeg ikke forstår. Ifølge linket står der følgende:
"If the travel destination is one Member State, that Member State's consulate must deal with the application."
Jeg har jo valgt Danmark, København som destination i travel documents til visum. Du sagde at det betyder intet, men her står der vel noget andet? Jeg har valgt at benytte EU reglerne og bor i Sverige, men hvis destination er Danmark, kan visum blive afvist???
Når du bor i Sverige, er Sverige slutdestinationen, og DK er blot gennemrejseland.
Er der nogen der ved om de 15 dage er sådan FAST ramme eller kan der gå længere?
Der er i dag gået 15 dage, men intet svar endnu... Det fra iøvrigt den svenske ambassade i Islamabad
Der er i dag gået 15 dage, men intet svar endnu... Det fra iøvrigt den svenske ambassade i Islamabad
Der kan gå længere, hvis det handler om at undersøge ansøgerens baggrund i forhold til sikkerhed, sundhed eller orden. Og netop i Islamabad vil man nok undersøge ekstra for relationer til terrorister.
WHAT? relationer til terrorister? hvor kommer det fra? tjekker de mine kone eller mig?
De modtog ansøgningen den 23 januar. Men intet svar endnu.....
De modtog ansøgningen den 23 januar. Men intet svar endnu.....
Det fremgår også af den håndbog, jeg linker til, at der kun kan gives afslag med henvisning til sikkerhed, sundhed eller orden.
Det er ikke tilfældet, det bare det tager langtid synes jeg 
Du må lære at være tålmodig, hvis din ægtefælle stammer fra Pakistan. Sagsbehandling kan trække ud og vare op til 60 dage, så vidt jeg husker. De 15 dage er når ansøgningen er ligetil og uden komplikationer. Men en ansøger, der kommer fra et land plaget af terror er i sagens natur ikke så ligetil.
Der er ikke noget terror i Pakistan. Pakistan er ikke meget anderledes end Indien....
Men EU loven siger på ingen måder at det kan tage 60 dage, der står "within 15 days", og sagen er faktisk med lige til, en ægtefælle som har rejst i andre lande og kommet tilbage og er studerende med en relativ ung alder.
Men EU loven siger på ingen måder at det kan tage 60 dage, der står "within 15 days", og sagen er faktisk med lige til, en ægtefælle som har rejst i andre lande og kommet tilbage og er studerende med en relativ ung alder.
Senest rettet af skaanebo 05.02.2018 23:24:53, rettet i alt 1 gang.