- Det skal lige tilføjes at jeg har opholdstilladelse som er inddraget efter jv.før. 9 og 26. Jeg skal så søge ind igen i sommers da jeg har været under uddannelse siden jeg kom til DK og har ikke haft arbejde som kan sidestilles som beskæftigelse under de regler for permanent, det var så korte historie af hvorfor jeg stadig har et varigt opholdskort.
Jeg vil gerne flytte til Sverige for jeg har mødt den dejligste mand der men han er illegal da han er asylansøger og processen har jeg hørt række ud til 2 år inden han kan få svar i sin sag. Derfor vil gerne flytte derned og bo sammen med ham indtil vi beslutter at gifte os, da jeg har en søn fra mit tidligere ægteskab som er 8 år og min kæreste har en pige på 6 år som bor i hjemlandet med farmor.
Så mine spørgsmål går ud på:
1. Jeg vil ikke forlade Danmark helt men jeg ved at efter 1 års ophold i udlandet mister jeg min ret i Dk, derfor;
KAN jeg beholde to adresser både i Dk og SE mens jeg studerer og beholde mit dansk CPR og få svensk CPR samtidig?
2. Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med at studere. Jeg skal skrive en PhD, lige efter speciale forsvar, og researchet vil foregå i disse lande.
Så her er spørgsmålet i følge dette;
KAN jeg pendler på den måde og vise mig i to lande med to adresse og pendler som " forsker" og så hvilke regler gælder det så for mig?
Eller skal jeg give det hele op og flytter til Sverige helt og få svensk statsborgerskab og kom tilbage til Danmark som EU borger?