Hej kære forum medlemmer
Vi fik afslag som ventet og nu vil jeg søge familiesamføring
Jeg mødte en person som er advokat.. tidligere arbejdet i fs
Og personen siger så til mig at når min mand ikke har været i Danmark så kn jeg ikke søge familiesamføring da han ikke hsr tilknytning nok. Der sagde jeg så takket været jer at jegchavde læst mig frem til at når man har et arbejde indenfor positiv listen så kan man godt søge familiesamføring og ikke opfylde tilknytningskrav. Han har en søster og en bror der har søgt familiesamføring de har begge arbejde. Har købt hus. Har ikke modtaget ydelser. Jeg er på positiv listen. Lejer bolig på 83 kvm. Ejer hus har restgæld på den. Men det bliver betalt. Mine forældre bor i huset.
Alle mine familiemedlemmer bor i Danmark. Det eneste gang jeg var ud af landet var mellem 2007-2009 tidligt ægteskab i Sverige. Ellers har jeg altid boet i Danmark og ikke opholdt mig mere end 3 uger i udlandet.
Har en splinter ny pas som slet ikke er blevet brugt.
Er 30 år og har været dansk statsborger siden jeg var 8-9 år
Denne her person skulle så undersøge mulighederne. Og hvis sandsynlighederne var mere end 90% ville han tage sagen og jeg skal så kun betale ham 10.000 kr. Samt slipper jeg får gebyret på de 6300 kr. Dette ville han sørge for. Hvad synes I ? Skal jeg takke ja for hjælpen. ??
Så jeg vil komme til at give ham 4000 kr for hans hjælp han vil ordne alle papir arbejdet og mener at jeg kan få min mand her op indenfor et halvt år. Han skulle lige kigge på alle odsne og vil kun tage sagen hvis jeg har store chancer for familiesamføring.
Han mente at det hele var en overordentlig vurdering og man ikke er fritaget fra tilknytningskrav bare fordi man er på positiv liste. Har I støt på nogen medlemmer her der har fået fs selvom de ikke har besøgt landet ??!
Vi fik afslag visum søger familiesamføring
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vi fik afslag visum søger familiesamføring
Du kan helt gratis få svar her:
https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/ ... r_2005.pdf
"Herudover kan hensynet til det danske samfunds væsentlige beskæftigelsesmæssige interesse i ikke at henvise en herboende til at tage ophold i et andet land konkret tale for, at der skal tillades ægtefælle- sammenføring her i landet, selvom ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark ikke er større end deres samlede tilknytning til et andet land.
Således vil hensynet til det danske samfunds interesse i at fastholde herboende arbejdskraft, der er beskæftiget inden for områder, hvor der er mangel på særlig kvalificeret arbejdskraft, føre til at ud- lændingemyndighederne fraviger tilknytningskravet i de tilfælde, hvor herboende er beskæftiget på et område, der er omfattet af den efter udlændingelovens § 9 a fastsatte positivliste."
Papirarbejdet kan du også sagtens selv klare, helt gratis. Det består hovedsageligt af at krydse af i nogle felter og skrive kort information i andre. Du skal også have din arbejdsgiver til at bekræfte at dit arbejde har den rigtige DISCO-08-kode (https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... ersigt.htm). Den vedlægger du sammen med en anmodning om at I får dispensation for tilknytningskravet pga. dit arbejde.
https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/ ... r_2005.pdf
"Herudover kan hensynet til det danske samfunds væsentlige beskæftigelsesmæssige interesse i ikke at henvise en herboende til at tage ophold i et andet land konkret tale for, at der skal tillades ægtefælle- sammenføring her i landet, selvom ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark ikke er større end deres samlede tilknytning til et andet land.
Således vil hensynet til det danske samfunds interesse i at fastholde herboende arbejdskraft, der er beskæftiget inden for områder, hvor der er mangel på særlig kvalificeret arbejdskraft, føre til at ud- lændingemyndighederne fraviger tilknytningskravet i de tilfælde, hvor herboende er beskæftiget på et område, der er omfattet af den efter udlændingelovens § 9 a fastsatte positivliste."
Papirarbejdet kan du også sagtens selv klare, helt gratis. Det består hovedsageligt af at krydse af i nogle felter og skrive kort information i andre. Du skal også have din arbejdsgiver til at bekræfte at dit arbejde har den rigtige DISCO-08-kode (https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... ersigt.htm). Den vedlægger du sammen med en anmodning om at I får dispensation for tilknytningskravet pga. dit arbejde.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG