HASTER! Studiebolig negativ for bedømmelse af réelt ophold?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jebr

HASTER! Studiebolig negativ for bedømmelse af réelt ophold?

Indlæg af Jebr » 26.05.2017 13:30:36

Hej ÆUG

Jeg har lige snakket med primeliving.se, og de kan skaffe mig en lejlighed ret hurtigt. Min kone afleverer sin ansøgning om schengenvisum til Danmark på mandag, og vi regner med, at hun er her den 1. juli, hvis alt går som det skal (Hun har allerede været på besøg én gang før). Vi tager hurtigst muligt til Sverige for at være der i 4-5 måneder, for så at vende hjem til Danmark igen, hvis dette er muligt (gennem EU-ophold).

Da primeliving er en forening, der kun udbyder studieboliger er mit spørgsmål:

Kan denne type bolig (studiebolig) have negativ indflydelse på vurderingen hos myndighederne? Altså i vurderingen om at man havde som intention af flytte til Sverige permanent?

På forhånd tak!

skaanebo

Re: HASTER! Studiebolig negativ for bedømmelse af réelt ophold?

Indlæg af skaanebo » 26.05.2017 13:31:25

Det afgørende er vel, om din kone overhovedet kan blive folkeregistret på adressen?

Jebr

Indlæg af Jebr » 26.05.2017 13:43:56

skaanebo skrev:Det afgørende er vel, om din kone overhovedet kan blive folkeregistret på adressen?
Troede jeg, hun kunne på en hvilken som helst adresse, så længe hun boede med mig. Men jeg må spørge dem ad så. Tak Skaanebo.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 26.05.2017 14:28:23

Ellers skal du bo der alene, og så skal din kone blot komme på besøg en eller to uger førend I flytter videre til DK, altså uden at hun bliver folkeregistreret i Sverige.

Jebr

Indlæg af Jebr » 26.05.2017 14:36:05

skaanebo skrev:Ellers skal du bo der alene, og så skal din kone blot komme på besøg en eller to uger førend I flytter videre til DK, altså uden at hun bliver folkeregistreret i Sverige.
Vidste ikke, at det kunne lade sig gøre på den måde :D Men jeg tror ikke, at vi kan vente længere. Vi har lige sendt ansøgning til ambassaden i hendes land, og booket møde hos noget der hedder VFS, hvor hun skal aflevere resten af sine dokumenter på Mandag. Så der går nok ikke mere end tre uger, og så er hendes visum accepteret.

Hvis det ikke kan lade sig gøre med studiebolig, må jeg jo finde noget andet. Hun har heldigvis 3 måneder i Danmark, hvor jeg kan lede i Sverige.

Besvar