Jeg søger svar herinde da jeg er i den sitiuation at jeg er kæreste med en skøn fyr fra Nigeria som er bosiddende i Sverige, Malmø. Hans sitiuation der er at han ikke er inde i systemet, dvs han opholder sig i Sverige uden tilladelse. Han har arbejde og lejlighed, men uden at det er endnu er registret. Vi har jo snakket om fremtiden og om der potientielt er en mulighed for at vi kan komme til at bo sammen.
Jeg er 31, snart 32 år. Dansk født og opvokset i dk. Har fast arbejde som sosus assistent, leje bolig og 2 hjemme boende børn fra tidligere ægteskab med dansk mand. Kan vi gifte os og herefter søge familie samføring i dk? Og hvad kræver det?som jeg umiddelbart kan læse mig frem til så opfylder jeg alle kravene og skal deponere de knapt 55.000kr til staten. Håber på hjælp til at blive klogere på dette område
Mulighed for ægteskab og familiesamføring
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Mulighed for ægteskab og familiesamføring
I kan ikke blive gift i DK, da man skal have lovligt ophold enten i form af et visum eller en opholdstilladelse for at kunne blive viet.
Det kan sommetider lade sig gøre at blive viet i Sverige uden disse opholdsgrundlag, men det er også sket at politiet er mødt op og har forhindret vielsen.
Når du skriver at han 'ikke endnu' er registreret, betyder det så at han har en ansøgning til behandling? Eller betyder det at han prøver at se, hvor længe han kan klare sig 'under jorden'?
I første tilfælde er det mere sandsynligt at vielsen kan blive gennemført.
Hvis I bliver viet, skal I søge om familiesammenføring, og han skal blive i Sverige i de 12-18 måneder det vil tage at få svar (18 mdr., idet sagen sikkert vurderes som 'kompliceret'), da han ikke kan få visum DK, så længe han opholder sig illegalt/endnu udokumenteret i Sverige, og ikke kan aflevere ansøgning i DK, uden at have lovligt ophold.
Det kan sommetider lade sig gøre at blive viet i Sverige uden disse opholdsgrundlag, men det er også sket at politiet er mødt op og har forhindret vielsen.
Når du skriver at han 'ikke endnu' er registreret, betyder det så at han har en ansøgning til behandling? Eller betyder det at han prøver at se, hvor længe han kan klare sig 'under jorden'?
I første tilfælde er det mere sandsynligt at vielsen kan blive gennemført.
Hvis I bliver viet, skal I søge om familiesammenføring, og han skal blive i Sverige i de 12-18 måneder det vil tage at få svar (18 mdr., idet sagen sikkert vurderes som 'kompliceret'), da han ikke kan få visum DK, så længe han opholder sig illegalt/endnu udokumenteret i Sverige, og ikke kan aflevere ansøgning i DK, uden at have lovligt ophold.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG