Forlængelse af opholdstilladelse - behandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MortenB

Forlængelse af opholdstilladelse - behandlingstid

Indlæg af MortenB » 01.03.2017 13:46:50

Hej,

Min amerikanske hustru er på tidsbegrænset opholdstilladelse, som udløber om knap 3 måneder, hvorfor vi skal til at søge om forlængelse. Man kan tidligst søge 3 måneder inden udløb. Men når jeg ser på sagsbehandlingstiderne på nyidanmark, står der 7 måneder for forlængelse af opholdstilladelse. Hvad sker der rent praktisk, når opholdstilladelsen udløber under behandlingstiden? Hun må vel stadig opholde sig i landet, men hvad med hendes job?

Pelle

Re: Forlængelse af opholdstilladelse - behandlingstid

Indlæg af Pelle » 02.03.2017 01:45:47

Hun bibeholder alle sine rettigheder i den periode hvor hun er "mellem to opholdstilladelser". Dette kaldes processuelt ophold. Hun kan derfor uden problemer fortsætte sit arbejde. Hun skulle gerne få et brev omkring dette af US på et eller andet tidspunkt under forløbet, dog sikkert ikke inden den første opholdstilladelse udløber.

Det eneste I skal være opmærksomme på er hvis hun forlader Danmark i denne mellemperiode så skal hun enten være visumfri, eller have en tilbagerejsetilladelse i passet, for at kunne vende tilbage til Danmark inden sagen er afsluttet. Men da din kone er amerikaner burde dette ikke være et problem for jer.

MortenB

Re: Forlængelse af opholdstilladelse - behandlingstid

Indlæg af MortenB » 07.03.2017 13:49:31

Tak for svaret. Det var det svar jeg håbede på :)

Besvar